طرز تهیه سمبوسه پاکتی

طرز تهیه سمبوسه پاکتی , دستور پخت سمبوسه پاکتی با نان تست

سمبوسه پاکتی، نوعی از سمبوسه‌های خوشمزه و متفاوت است که با روش‌های مختلف و مواد متنوعی درست می‌شود، این سمبوسه طرفداران زیادی به خصوص در میان کودکان دارد و از آن می‌توان به عنوان یک پیش غذای ساده و شیک استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه پاکتی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
خمیر سمبوسه آماده یا نان تستیک بسته
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
فلفل قرمز و آویشنبه مقدار لازم
پول بیبربه مقدار لازم
سس کچاب۱-۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه پاکتی

مرحله اول

ابتدا یک تکه مرغ را که با سلیقه و دلخواه خودتان می‌توانید از سینه یا ران استفاده کنید، در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت متوسط قرار دهید و یک پیاز کوچک در آن قرار دهید و ادویه‌های دلخواه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا مرغ بپزد.

مرحله دوم

سپس یک پیاز را خلالی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس پیازها را در آن بریزید و تفت دهید، تا سبک و طلایی شوند، بعد مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و به پیازها اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد مرغ‌ها را تفت دهید و سپس فلفل دلمه‌ای را که تمیز شسته‌اید و نواری خرد کرده‌اید در تابه بریزید و تفت دهید و سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و تفت دهید، به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید کمی فلفل قرمز، آویشن، پول بیبر هم اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از این ‌که ادویه‌ها را تفت دادید و عطر آن‌ها آزاد شد، تابه را از روی حرارت بردارید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید تعدادی قارچ را هم حلقه‌ای خرد کنید و تفت دهید تا آب قارچ‌ها جمع شود و به مواد تابه اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله پنجم

به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری رب گوجه فرنگی را هم به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ رب گوجه باز شود و بوی خامی آن گرفته شود، به جای رب می‌توانید یک گوجه فرنگی را با رنده ریز رنده کنید و تفت دهید تا آب آن جمع شود.

مرحله ششم

برای خمیر سمبوسه، می‌توانید از خمیر آماده که در سوپر مارکت‌ها وجود دارد استفاده کنید و دو لایه از خمیر را به شکل به‌علاوه روی هم قرار دهید و با قاشق مقداری از مواد میانی را داخل خمیر قرار دهید و یک ورقه پنیر پیتزا روی آن بگذارید.

مرحله هفتم

به جای پنیر ورقه‌ای می‌توانید از پنیر پیتزا رنده شده استفاده کنید و یا بدون پنیر، سمبوسه را درست کنید و بعد لایه‌های خمیر را به ترتیبی روی هم قرار دهید و سفت کنید تا سمبوسه به شکل مربع شود و در هنگام سرخ کردن از هم باز نشوند.

مرحله هشتم

برای محکم کردن خمیرها مقداری آرد را در یک ظرف بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و یک خمیر رقیق درست کنید، سپس از این ترکیب ما بین لایه‌ها بکشید تا لایه‌ها خوب به هم بچسبند و موقع سرخ شدن لایه‌های خمیر از هم باز نشوند.

مرحله نهم

سپس یک تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و یکدست شود و بعد در یک ظرف دیگر پودر سوخاری دانه ریز بریزید، سپس سمبوسه‌ها را ابتدا در داخل تخم مرغ بزنید تا تمام سطح آن پوشیده و کمی چسبنده شود.

مرحله دهم

بعد سمبوسه را داخل پودر سوخاری کنید تا همه قسمت‌های خمیر با پودر سوخاری پوشیده شود، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود و سپس سمبوسه‌ها را داخل روغن خوب سرخ کنید.

مرحله یازدهم

بعد از این‌ که یک طرف سمبوسه‌ها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ و طلایی رنگ شود و مغز پخت شوند، بعد از روی حرارت بردارید، سپس سمبوسه‌ها را روی توری یا پارچه نخی تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله دوازدهم

سپس تعدادی سمبوسه پاکتی را داخل ظرف مناسب قرار دهید و مقداری سس کچاب یا سس هزار جزیره یا به دلخواه خودتان هر سس دیگری را روی آن بریزید و کمی پودر آویشن روی آن بپاشید و به عنوان یک میان وعده خوش طعم و متنوع سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 8 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.