طرز تهیه سمبوسه گوشت

فیلم طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ کرده طرز تهیه سمبوسه رستورانی سمبوسه گوشت و سبزیجات طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ طرز تهیه سمبوسه گوشت و سیب زمینی طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا طرز تهیه سمبوسه گوشت با خمیر

سمبوسه گوشت یکی از غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت۳۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک و کاریبه مقدار کافی
سبزی معطر خشک۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نان لواشبه مقدار کافی

طرز تهیه سمبوسه گوشت

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه گوشت خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا بپزد و مغز آن کاملا نرم شود. در ادامه گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس برش می زنیم و دانه های درون آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی ها را با چنگال یا چاقو تست می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که چنگال به راحتی درون سیب زمینی فرو رفت حرارت را خاموش می کنیم، سپس سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی ها را به کمک رنده یا گوشتکوب می کوبیم تا پوره شود. حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شویم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز خرد شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود. در ادامه کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله هشتم

حالا کنسرو ذرت را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک و ادویه کاری سبزی معطر (ترخون و مرزه) را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به مواد سمبوسه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود و رنگ آن آزاد شود. در ادامه پس پوره سیب زمینی را درون مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا مواد سمبوسه را مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شود، سپس از روی حرارت برمی داریم. در ادامه نان های لواش را به صورت مستطیلی بلند به ۳ قسمت مساوی برش می زنیم، سپس روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مقداری از مواد سمبوسه را ابتدای نان لواش قرار می دهیم، سپس به صورت مثلث نان را جمع می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه به همین روش سمبوسه ها را درست می کنیم تا مواد سمبوسه تمام شود.

مرحله دوازدهم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود. در ادامه سمبوسه ها را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت زمانی که یک طرف سمبوسه کاملا سرخ و اطراف آن طلایی شد بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر سمبوسه ها سرخ و طلایی شوند. در آخر این سمبوسه های خوشمزه را به همراه سس دلخواه میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.