طرز تهیه سس فلفل

طرز تهیه سس فلفل با گوجه فرنگی طرز تهیه سس فلفل با ماندگاری بالا طرز تهیه سس فلفل ترکیه ای طرز تهیه سس فلفل گلوریا طرز تهیه سس فلفل ساندویچی طرز تهیه سس فلفل سبز تاباسکو طرز تهیه سس فلفل با رب گوجه طرز تهیه سس فلفل با پودر فلفل

سس فلفل یکی از انواع چاشنی های خوشمزه و تند است که برای انواع غذاها از آن استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس فلفل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سس فلفل
فلفل قرمز تازه۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۳ عدد متوسط
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۲ بوته
زنجبیل۱ تکه بزرگ
دانه فلفل سیاه و تخم گشنیزاز هر کدام ۱ قاشق غذاخوری
هل۱۰ دانه
میخک۱۰ عدد
زردچوبه، ادویه کاری و نمکاز هر کدام ۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفیدبه مقدار کافی

طرز تهیه سس فلفل

مرحله اول

برای تهیه سس فلفل خوشمزه در ابتدای کار فلفل های قرمز را شسته و روی یک دستمال حوله ای پهن می کنیم تا کاملا خشک شوند. در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و به همراه فلفل درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پیازها را به همراه سیر، زنجبیل تازه، دانه فلفل سیاه، دانه میخک، تخم گشنیز و مقداری زردچوبه، ادویه کاری، ادویه ۴ قلم و نمک به قابلمه اضافه کرده، سپس به اندازه ای که روی مواد را بگیرد به قابلمه سرکه سفید اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت تا ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا مواد کاملا نرم شوند. توجه داشته باشید به دلیل گاز فلفل تند بهتر است سس در فضای آزاد پخته شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان مواد درون قابلمه را به وسیله گوشکوب برقی به خوبی میکس می کنیم تا له و پوره شوند، سپس از صافی رد می کنیم تا تفاله‌ های آن درون صافی باقی بماند و سس فلفل کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در صورتی که سس فلفل رقیق بود، آنرا مجددا روی حرارت گذاشته تا بجوشد و به غلظت دلخواه برسد. در نهایت اجازه می دهیم سس فلفل کاملا خنک شود ،سپس درون بطری ریخته و درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.