طرز تهیه سمبوسه مرغ

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با مرغ طرز تهیه سمبوسه مرغ با خمیر طرز تهیه سمبوسه مرغ ساده فیلم طرز تهیه سمبوسه مرغ طرز تهیه سمبوسه مرغ و سیب زمینی با نان لواش طرز تهیه سمبوسه مرغ با سیب زمینی طرز تهیه سمبوسه مرغ در فر طرز تهیه سمبوسه مرغ ماستی

برای طرز تهیه سمبوسه مرغ خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را همراه با پیاز آب‌پز می‌کنیم. سپس سیب زمینی را نگینی خرد کرده و به همراه قارچ در تابه‌های جداگانه سرخ می‌کنیم. گوشت مرغ ریش ریش شده را با فلفل دلمه‌ای و پیاز خرد شده تفت می‌دهیم و سپس سیب زمینی و قارچ سرخ شده را اضافه می‌کنیم.

به مخلوط ادویه و رب گوجه فرنگی افزوده و تفت می‌دهیم. این مواد را در نان لواش مثلثی شکل پیچیده و در روغن سرخ می‌کنیم. در نهایت، سمبوسه‌ها را برای گرفتن روغن اضافی روی دستمال کاغذی قرار داده و سپس سرو می‌نماییم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفرمقدار مواد
سیب زمینی۳ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
پیاز کوچک۲ عدد
سینه مرغ½ سینه
پنیر پیتزابه مقدار کافی
قارچ۵ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نان لواشبه مقدار کافی
فلفل سیاه، نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه سمبوسه مرغ

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ و پیاز برای پخت

برای تهیه سمبوسه مرغ خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس سینه مرغ را درون قابلمه قرار می دهیم. در ادامه پوست یک پیاز را جدا می کنیم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله ۲: پخت مرغ با پیاز

در این مرحله پیاز را درون قابلمه قرار می دهیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مرغ به مدت ۱ ساعت درون قابلمه آب پز شود.

مرحله ۳: آماده‌سازی و سرخ کردن سیب زمینی

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن گرم شود.

مرحله ۴: سرخ کردن قارچ

در این مرحله سیب زمینی را درون تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند. در ادامه قارچ را می شوییم، سپس پوست اضافی آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی نیز خرد می کنیم.

مرحله ۵: تفت دادن قارچ با حرارت زیاد

حالا درون یک تابه جداگانه روغن می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم و قارچ را به تابه اضافه می کنیم. در ادامه قارچ با حرارت زیاد تفت می دهیم تا آب نیندازد، سپس اجازه می دهیم آب اضافی قارچ تبخیر شود.

مرحله ۶: ریش ریش کردن مرغ پخته

در این مرحله پس ازگذشت ۱ ساعت سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم، سپس با چنگال گوشت مرغ را ریش ریش می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم.

مرحله ۷: آماده‌سازی فلفل دلمه‌ای و پیاز برای تفت

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله ۸: تفت دادن پیاز و فلفل دلمه‌ای

در این مرحله مقداری روغن درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز خرد شده را به آن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله ۹: اضافه کردن مرغ و سیب زمینی به مواد

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود. در ادامه مرغ ریش ریش شده را به تابه اضافه می کنیم کمی تفت می دهیم، سپس سیب زمینی و قارچ سرخ شده را اضافه می کنیم.

مرحله ۱۰: افزودن رب گوجه و ادویه به مواد

در این مرحله مواد را با هم خوب مخلوط می کنیم و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم، سپس رب را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ۱۱: آماده‌سازی نان لواش و اضافه کردن مواد

حالا زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه نان لواش را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس نان را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم و مقداری از مواد میانی ابتدای نان قرار می دهیم.

مرحله ۱۲: اضافه کردن پنیر پیتزا و تا کردن نان

در این مرحله مقداری پنیر پیتزا روی مواد میانی می ریزیم، سپس نان را به صورت مثلث تا می کنیم. در ادامه یک تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که سمبوسه ها در روغن شناور بمانند روغن اضافه می کنیم..

مرحله ۱۳: سرخ کردن سمبوسه‌ها

در این مرحله سمبوسه ها را درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم با حرارت بسیار ملایم به طور کامل سرخ شوند. پس از اینکه یک طرف سمبوسه به طور کامل سرخ شد بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

مرحله ۱۴: آماده‌سازی برای سرو سمبوسه‌ها

در نهایت سمبوسه ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در آخر یک ظرف مناسب انتخاب کنید، سپس سمبوسه ها را درون ظرف بچینید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.

امتحان کردن دستورهای دیگر

به راستی که سمبوسه مرغ، گزینه‌ای بی‌نظیر برای لذت بردن از طعم‌های متنوع در یک وعده‌ی خوشمزه است. اما جلوه‌های دیگری از این پیش‌غذای محبوب نیز وجود دارد که می‌تواند ذائقه شما را به چالش بکشد. برای کسانی که به دنبال تجربه طعم‌های جدید هستند، پیشنهاد می‌شود «طرز تهیه سمبوسه پیتزایی» را امتحان کنند که با ترکیبی از پنیر، سوسیس و چاشنی‌های پیتزا، مزه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز ایجاد می‌کند.

همچنین، برای طرفداران گوشت، «طرز تهیه سمبوسه گوشت» با مخلوطی از گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه‌جات سنتی، انتخابی عالی خواهد بود. و در نهایت، «طرز تهیه سمبوسه عربی» با موادی مثل سبزیجات معطر، گوشت، یک انتخاب فوق‌العاده برای کشف طعم‌های خاورمیانه‌ای است.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 آذر 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.