طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان کوفته مرغ با سس بادمجان طرز تهیه کوفته ریزه بادمجان سس بادمجان برای مرغ کوفته قلقلی با بادمجان کبابی

کوفته با سس بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و متفاوت است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته با سس بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۲۵۰ گرم
بادمجان۳ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کوفته با سس بادمجان خوشمزه در ابتدای کار گوشت ران و سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس تکه های گوشت مرغ را درون چرخ گوشت یا غذاساز ریخته و به خوبی چرخ می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود. در ادامه گوشت مرغ چرخ شده را به همراه پیاز رنده شده درون یک کاسه نسبتا گودی ریخته و کمی ورز می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا مواد به خوبی ترکیب شوند. حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم مایه کوفته درون یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در این فاصله به سراغ کبابی کردن بادمجان ها می رویم، برای این منظور بادمجان ها را به خوبی می شوییم.

مرحله پنجم

در ادامه با کمک چنگال چند سوراخ روی بادمجان ها ایجاد کرده و به روش کبابی روی حرارت ذغال یا گاز می پزیم. زمانی که بادمجان ها کاملا نرم و مغز پخت شدند، برای سهولت کار آنها را درون یک ظرف درب بسته قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۱۵ دقیقه درون ظرف بمانند تا عرق کرده و پوست آنها به راحتی جدا شود. پس از گذشت این زمان پوست بادمجان ها را جدا کرده و با کمک ساطور به خوبی له و پوره می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و به همراه حبه های سیر با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. پس از اتمام زمان استراحت مایه کوفته، کاسه را از یخچال خارج کرده و یک تابه حاوی روغن روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه با دست مرطوب به اندازه یک گردو درشت از مایه کوفته جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم، سپس درون تابه انداخته و دو طرف شان را به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله نهم

زمانی که کوفته ها کاملا سرخ شدند، مقداری زعفران دم کرده به تابه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم تا عطر و طعم زعفران به خورد کوفته ها برود. در نهایت کوفته ها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دهم

در ادامه درون همان تابه که کوفته ها را سرخ کردیم، سیر و گوجه فرنگی رنده شده را به همراه مقداری روغن اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم، سپس پوره بادمجان را افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا به خوبی تفت می دهیم تا مواد سرخ شوند.

مرحله یازدهم

در این مرحله مواد درون تابه را اطراف تابه جمع کرده، سپس رب گوجه فرنگی را در مرکز آن می ریزیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شده و بوی خامی آن گرفته شود. حالا مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه می افزاییم.

مرحله دوازدهم

پس از تفت دادن ۱ لیوان آب جوش به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود، سپس کوفته های سرخ شده را درون تابه می چینیم و درب آنرا می بندیم. حالا اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله سیزدهم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم و کوفته را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس مقداری از سس بادمجان روی آنها می ریزیم. در نهایت کوفته مرغ با سس بادمجان را به همراه لیمو ترش تازه و نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.