طرز تهیه کوفته ریزه

طرز تهیه کوفته ریزه با لپه طرز تهیه کوفته ریزه مجلسی طرز تهیه کوفته ریزه با سیب زمینی طرز تهیه کوفته ریزه کرمانشاهی طرز تهیه کوفته ریزه با برنج طرز تهیه کوفته ریزه یزدی

کوفته ریزه از غذاهای قدیمی کشورمان محسوب می شود که در شهرهای مختلف با دستورها و مواد متنوعی درست می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته ریزه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
آرد نخودچی۱ قاشقق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار کافی
سماق و نعنا خشکبه مقدار کافی
هویج۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی (اختیاری)۲ تا ۳ عدد
سیب زمینی۲ عدد
آب۲ لیوان
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته ریزه

مرحله اول

برای تهیه کوفته ریزه مجلسی ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس تکه های گوشت را درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز را به همراه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، سماق و نعنا خشک به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مقداری از گوشت چرخ کرده بر می داریم، سپس در دست گرد می کنیم. حالا گوشت های قلقلی را درون یک طرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا روی گوشت های قلقلی را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال استراحت کنند تا مزه ها به خورد هم بروند. در ادامه پس از گذشت این زمان گوشت های قلقلی را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم. در ادامه گوشت های قلقلی را درون تابه قرار داده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند، سپس از تابه خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم، سپس به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه هویج را به پیاز اضافه می کنیم و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم هویج کاملا نرم شود، سپس نمک و زردچوبه را به هویج اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به هویج اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

مرحله نهم

در این مرحله گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را خرد می کنیم و درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا گوجه فرنگی کاملا پوره شود، سپس پوره را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دهم

حالا پوره گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا آب اضافی اش تبخیر شود و روغن بندازد. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه سیب زمینی را درون تابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم، سپس به پوره گوجه فرنگی اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا مقداری نمک و فلفل سیاه به غذا اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس آب را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا جوش بیاید. در ادامه زمانی که سس جوش آمد گوشت های قلقلی را درون سس قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله حرارت را کم می کنیم، سپس اجازه می دهیم سس جوش بزند تا کاملا جا بیوفتد. در ادامه زمانی که سس جا افتاد آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و پس از ۵ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس کوفته ریزه را به همراه سس باقیمانده در قابلمه درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر این غذای خوشمزه را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 7 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.