طرز تهیه کوفته سبزی ساده

طرز تهیه کوفته سبزی تهران پارس طرز تهیه کوفته سبزی ساده طرز تهیه کوفته سبزی برای 4 نفر کوفته سبزی شیرازی اصل طرز تهیه کوفته سبزی تهرانی طرز تهیه کوفته سبزی تبریزی طرز تهیه کوفته سبزی برای 10 نفر طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی اپارات

کوفته سبزی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته سبزی ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
گوشت۱ کیلو گرم
سبزی کوفته۷ قاشق غذاخوری
برنج۲ لیوان
لپه⅕ لیوان
پیاز متوسط۴ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار کافی
گردو خرد شده۷ قاشق غذاخوری
کشمش۵ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته سبزی ساده

مرحله اول

برای تهیه کوفته سبزی خوشمزه، ابتدا برنج و لپه را جدا درون کاسه میریزیم، سپس آب را تا جایی که روی مواد را بگیرد می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت مواد خیس بخورد. در ادامه آبکش می کنیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله سبزی کوفته را (ترخون، مرزه، گشنیز، جعفری، کمی شوید و نعناع) می شوییم، سپس آبکش می کنیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه به صورت ریز ساطوری می کنیم و درون سینی پهن می کنیم تا کمی هوا بخورد.

مرحله سوم

حالا گوشت گوساله را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه حدود یک چهارم از برنج، لپه و سبزی کوفته را درون قابلمه مورد نظر می ریزیم، سپس آب را تا جایی که روی مواد را بگیرد می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آش کوفته به حالت نیم پز بپزد. برای درست کردن مواد کوفته مابقی برنج، لپه و سبزی کوفته را درون غذا ساز یا چرخ گوشت می ریزیم و مواد را درون کاسه میکس یا چرخ می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه آب پیاز را جدا می کنیم، سپس پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مخلوط برنج اضافه می کنیم. در ادامه با دست به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند. در حین استراحت کردن مواد کوفته، مواد میانی را درست می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا به تابه مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم و درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم وقتی پیاز سبک و شیشه ای شد، گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله هشتم

در این مرحله زرد چوبه و فلفل سیاه را اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود، سپس گردو را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا خامی گردو از بین برود. در ادامه حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله نهم

حالا بلافاصله کشمش را درون تابه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه مواد کوفته را از یخچال خارج می کنیم و روی سطح کار قرار می دهیم تا مواد کمی با دمای محیط هماهنگ شود.

مرحله دهم

در این مرحله مقداری از مواد کوفته را بر می داریم، سپس از مواد میانی یک قاشق وسط کوفته می ریزیم و با دست مواد را جمع می کنیم تا گرد شود. توجه داشته باشید مواد را به خوبی در دست فشرده کنید تا هوای بین آن خارج شود.

مرحله یازدهم

کوفته ها را به همین ترتیب درست می کنیم، سپس به آرامی درون آش سبزی در حال جوش می گذاریم. توجه داشته باشید ۱۰ دقیقه اول پخت کوفته ها را جا به جا نکنید چون باز می شوند. در ادامه درب قابلمه را به صورت نیمه باز می گذاریم.

مرحله دوازدهم

در نهایت اجازه می دهیم کوفته به مدت ۱ ساعت یا ۱/۳۰ دقیقه درون آش بپزد تا جا بیوفتد. در ادامه کوفته های سبزی را به همراه آش درون ظرف مورد نظر می ریزیم، سپس می توانید با رزشک، خلال پسته و خلال بادام تزئین کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.