طرز تهیه کوفته روسی

طرز تهیه کوفته روسی , دستور پخت کوفته روسی

کوفته روسی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که همانند دیگر کوفته ها با ترکیب برنج، گوشت و سبزی معطر درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته روسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل دلمه ای۲ عدد
جعفری تازه۱۵۰ گرم
برنج۱ پیمانه
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق چایخوری
پیاز داغ۵ قاشق غذاخوری
زردچوبه و فلفل سیاهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز تند⅛ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته روسی

مرحله اول

برای تهیه کوفته روسی خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. پس از گذشت این زمان برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید، سپس برنج را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله سوم

زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه نصف مقدار پیاز داغ و مقداری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز تند را به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه تخم مرغ و برنج به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد کوفته را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و منسجم شوند. در ادامه با دست خیس از مواد کوفته به مقدار یک تخم مرغ جدا کرده و به صورت گرد فرم می دهیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناست روی حرارت ملایم قرار می دهیم مقداری روغن مایع درون آن ریخته، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کوفته ها را درون تابه می چینیم و به صورت کامل سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کوفته ها را از تابه خارج کرده و مجددا مقداری روغن مایع به تابه می افزاییم. حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

در ادامه باقی مانده پیاز داغ را به همراه شکر، فلفل سیاه و مقداری نمک به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا ۳ پیمانه آب جوش به همراه آب لیمو ترش به تابه افزوده و اجازه می دهیم سس جوش بیاید.

مرحله نهم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت مربعی درشت خرد کرده و یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار داده، سپس فلفل دلمه ای ها را کف تابه می چینیم. در ادامه کوفته ها را روی فلفل دلمه ای ها می چینیم.

مرحله دهم

حالا نصف مقدار سس را به تابه اضافه کرده و درب آنرا می بندیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰  دقیقه بجوشد. در ادامه گوجه فرنگی ها را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان مابقی سس را به همراه گوجه فرنگی ها درون تابه می چینیم، سپس مجددا ردب قابلمه را می بندیم. در ادامه اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۳۰ دقیقه درون سس بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که سس درون تابه غلیظ شد، تابه را از روی حرارت برداشته، سپس کوفته ها را به همراه سس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت کوفته را با مقداری جعفری خرد شده تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.