طرز تهیه کله گنجشکی

طرز تهیه کله گنجشکی اپارات طرز تهیه کله گنجشکی نواب ابراهیمی طرز تهیه کله گنجشکی قمی طرز تهیه کله گنجشکی نمناک طرز تهیه کله گنجشکی با مرغ طرز تهیه کله گنجشکی اصفهانی طرز تهیه کله گنجشکی با برنج طرز تهیه کله گنجشکی با لپه

خوراک یا آبگوشت کله کنجشکی یکی از انواع غذاهای خوشمزه قدیمی ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کله گنجشکی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۶ عدد
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
جعفری خشک۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کله گنجشکی

مرحله اول

برای تهیه کله گنجشکی خوشمزه ابتدا یکی از پیازها را رنده می کنیم و پس از گرفته آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس آرد نخودچی را اضافه کرده و به خورد مواد می دهیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط گوشت را به کوفته های کوچک به اندازه گردو تبدیل کرده و به روغن اضافه می کنیم. کوفته ها را هر چند لحظه یک بار درون روغن می چرخانیم تا به صورت یکدست سرخ شوند، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک شود، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری ادویه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس گوجه فرنگی ها را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی تفت می دهیم تا یکدست شوند، سپس ۱ تا ۲ لیوان آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و کوفته های سرخ شده را به تابه اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را پوست گرفته، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم و به خوبی می شوییم.

مرحله هفتم

در این مرحله سیب زمینی ها را هم به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم غذا با حرارت ملایم جا بیفتد و تمام مواد به طور کامل بپزند. در نهایت کله گنجشکی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.