طرز تهیه کوفته هویج

دانلود طرز تهیه کوفته هویج طرز تهیه کوفته هویج بروجردی طرز تهیه کوفته مازندرانی انواع کوفته هویج کوفته هویج به خانه برمیگردیم

کوفته هویج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
هویج۳ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد نخودچی۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
زرشک۲ قاشق غذاخوری
آب نارنج یا آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
آلو خورشتی۸ عدد
پیاز۲ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته هویج

مرحله اول

برای تهیه کوفته هویج خوشمزه ابتدا هویج و یکی از پیازها را پوست گرفته و می شوییم، سپس با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه با فشار دست آب اضافی مواد را می گیریم، سپس درون یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه آرد نخودچی را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان منسجم و یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوفته برمی داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کوفته شکل داده شده را به تابه اضافه کرده و به صورت یکدست سرخ می کنیم. به همین صورت تمام مایه کوفته را آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم. در ادامه کوفته ها را از روی غن خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله ششم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در ادامه آلوها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا ۲ لیوان آب جوش به تابه اضافه کرده و با مواد درون تابه ترکیب می کنیم، سپس آب نارنج را به همراه زرشک به تابه اضافه می کنیم. در ادامه کمی صبر می کنیم تا سس به آرامی شروع به جوشیدن کند.

مرحله هشتم

پس از اینکه سس شروع به جوشیدن کرد، کوفته های سرخ شده را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس به طور کامل به خورد کوفته ها برود. در ادامه زعفران دم کرده را اضافه کرده و اجازه می دهیم سس غلیظ شود.

مرحله نهم

پس از اینکه سس غلیظ شد و کوفته ها به طور کامل پختند، کوفته ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در ادامه سس را روی کوفته ها می ریزیم و غذا را نسبت به ذائقه خود به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 21 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.