طرز تهیه پاتلیجان کباب

طرز تهیه پاتلیجان کباب , دستور پخت پاتلیجان کباب به روش ترکیه ای

پاتلیجان کباب یکی از انواع غذاهای معروف کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاتلیجان کباب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۲ تا ۳ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
فلفل سبز۲ تا ۳ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ تا ۳ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پنیر چدار یا پنیر پارمزان½ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ فنجان
پودر آویشن، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن مایع½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاتلیجان کباب

مرحله اول

برای تهیه پاتلیجان کباب به روش ترکیه ای ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه اسلایس های بادمجان را درون محلول آب و نمک قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان به مدت ۳۰ دقیقه درون محلول آب و نمک بماند تا تلخی احتمالی آن گرفته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان بادمجان را آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه اسلایس های بادمجان را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا بادمجان های سرخ شده را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن اضافی آن ها کشیده شود. در ادامه گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای و فلفل سبز را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله سیر، پیاز، فلفل دلمه ای و فلفل سبز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مواد نرم شده و عطر سیر آزاد شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط فلفل دلمه ای را از تابه خارج می کنیم، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا کمی سرخ شود و مجددا مخلوط فلفل دلمه ای را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا رب گوجه فرنگی را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ آن باز شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه و نصف فنجان آب به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله درب تابه را نیمه باز قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم گوشت چرخ کرده کاملا سرخ شده و آب اضافی آن تبخیر شود. در همین حین سس را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا روغن مایع را به همراه رب گوجه فرنگی درون تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شود و رنگ آن باز شود. در ادامه آب جوش را به همراه پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله سس را مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ دقیقه روی حرارت بجوشد و پس از آن حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه بادمجان سرخ شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا پس از گذشت ۲ دقیقه مخلوط بادمجان را از روی حرارت بر می داریم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه یک لایه از مخلوط گوشت و بادمجان درون یک ظرف مناسب فر می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله مقداری از سس رب گوجه فرنگی روی مخلوط بادمجان می ریزیم، سپس روی مواد را با پنیر چدار یا پنیر پارمزان می پوشانیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شده، سپس روی مواد را با پنیر می پوشانیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت ظرف را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم پاتلیجان کباب درون فر بماند تا پنیر روی آن آب شده و طلایی شود. پس از گذشت این زمان پاتلیجان کباب را از فر خارج می کنیم و با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.