طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه ای

طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه ای , دستور پخت کباب تابه ای ترکیه ای

کباب تابه ترکیه ای یکی از انواع غذاهای پرطرفدار کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
پودر سوخاری۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر آویشن، پودر سیر و پودر موسیربه مقدار کافی
جعفری خشکبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای ترکیه ای خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و پودر موسیر را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری خشک را به همراه پودر سوخاری و تخم مرغ به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس مواد را به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مایه کباب به مدت ۴۵ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد هم بروند. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت حلقه ای برش می زنیم و مقداری نمک روی آنها می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل سیاه را به همراه پودر موسیر روی سیب زمینی ها می ریزیم، سپس ماساژ می دهیم تا سیب زمینی ها مزه دار شوند. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن چرب می کنیم، سپس سیب زمینی ها را درون آن می چینیم.

مرحله ششم

حالا مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس به صورت یک لایه نازک روی سیب زمینی قرار می دهیم و پخش می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم و روی گوشت چرخ کرده قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم و با فلفل سبز روی گوجه فرنگی قرار می دهیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله هشتم

حالا روی سینی فر را با ورق فویل می پوشانیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کباب به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان، ورق فویل را از روی سینی جدا می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم کباب تابه ای به مدت ۴ دقیقه گریل شده تا طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس کباب تابه ای را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 9 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.