طرز تهیه کباب سینی

طرز تهیه کباب سینی , دستور پخت کباب سینی

کباب سینی یکی از انواع غذاهای سنتی کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب سینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۱ حبه
جعفری½ پیمانه
فلفل سبز۹ عدد
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار کافی
رب فلفل½ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی½ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد
سیب زمینی۲ تا ۳ عدد

طرز تهیه کباب سینی

مرحله اول

برای تهیه کباب سینی ترکیه ای ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی جعفری کاملا خارج شود، سپس درون غذاساز می ریزیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و آنها را نیز درون غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله ۱ عدد فلفل سبز را می شوییم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا مواد کاملا میکس شوند. در ادامه مخلوط جعفری را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس نمک، فلفل سیاه و آویشن را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه رب فلفل به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روغن مایع را به مواد کباب اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد کباب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال بماند تا استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و با کاتر دالبری به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سیب زمینی ها را با روغن مایع چرب می کنیم و درون سینی قرار می دهیم، سپس مقداری ادویه روی انها می پاشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را روی سیب زمینی ها پخش می کنیم و مقداری روغن مایع روی آن می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به همراه مابقی فلفل سبز ها روی گوشت قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم درون فر بماند تا روی آن سرخ شده، سپس کاملا پخته شود. در ادامه کباب را از فر خارج می کنیم و به همراه لیمو ترش تازه و نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.