طرز تهیه علی نازیک

طرز تهیه علی نازیک , دستور پخت علی نازیک

علی نازیک یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با نام های مختلفی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه علی نازیک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد درشت
سیر۲ تا ۳ حبه
ماست۱ کاسه
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم برای سس
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
فلفل سبز۱ عدد
 رب فلفل۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه، آویشن و پولبیبربه مقدار کافی
روغن مایع½ فنجان

طرز تهیه علی نازیک

مرحله اول

برای تهیه علی نازیک خوشمزه ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس خشک می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بادمجان ها کبابی شوند و مغز آن ها کاملا پخته و نرم شود. در ادامه بادمجان ها را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوم

حالا شکم بادمجان ها را برش می زنیم، سپس گوشت درون شکمشان را خارج می کنیم و به صورت ریز ساطوری کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه بادمجان را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و ماست را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه سیر را به همراه نمک و فلفل سیاه به بادمجان اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا سس علی نازیک را آماده می کنیم، برای این منظور گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه فرنگی و فلفل سبز را می شوییم، سپس پوست گوجه فرنگی را جدا می کنیم و به همراه فلفل سبز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد، سپس گوجه فرنگی را به همراه رب فلفل به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه فرنگی و رب فلفل را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند و بوی خامی رب گرفته شود، سپس نمک، فلفل سیاه، آویشن و پولبیبر را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله هشتم

در نهایت فلفل سبز را به سس گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و تفت می دهیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه بورانی بادمجان را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس سس گوشت چرخ کرده را روی اضافه کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.