طرز تهیه کوفته ازمیری

طرز تهیه کوفته ازمیری , دستور پخت کوفته ازمیری

کوفته ازمیری یکی از انواع کوفته های خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته ازمیری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ شده۳۰۰ گرم
سیب زمینی بزرگ۱ عدد
گوجه فرنگی۵ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
پودر سوخاری۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق مرباخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب۱ و نیم لیوان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته ازمیری

مرحله اول

برای تهیه کوفته ازمیری ترکیه ای ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم و آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز را به همراه پودر سوخاری، نمک، پودر سیر، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مقداری از مواد کوفته بر می داریم، سپس به صورت دوک شکل می دهیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کوفته ها را درون تابه قرار می دهیم و به صورت کامل سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج می کنیم. در ادامه پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون همان تابه که کوفته ها را سرخ کردیم اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه ۳ عدد گوجه فرنگی را می شوییم و رنده می کنیم تا پوره شود.

مرحله ششم

حالا پوره گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم آب اضافی گوجه فرنگی تبخیر شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی گوجه فرنگی گرفته شود، سپس رنگ باز کند. در ادامه سیب زمینی را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله آب را به مخلوط سس اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم سس جوش بیاید. در ادامه کوفته ها را درون مخلوط سس قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سس به خورد کوفته ها برود.

مرحله نهم

حالا باقی مانده گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای برش می زنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس گوجه فرنگی ها را درون آن می چینیم.

مرحله دهم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را به صورت کامل سرخ می کنیم، سپس ۵ دقیقه آخر پخت به کوفته ازمیری اضافه می کنیم. در ادامه کوفته ازمیری را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.