طرز تهیه کوفته پنیری

طرز تهیه کوفته پنیری , دستور پخت کوفته پنیری

کوفته پنیری یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته پنیری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری½ فنجان
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زیرهبه مقدار کافی
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
مواد میانی کوفته
پنیر پیتزابه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته پنیری

مرحله اول

برای تهیه کوفته پنیری ترکیه ای ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک ظرف مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه آرد سوخاری، بکینگ پودر، نمک، فلفل سیاه و زیره به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط گوشت چرخ کرده را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه از مواد کوفته به اندازه کوچک تر از نارنگی جدا می کنیم، سپس روی کیسه فریزر پهن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری پنیر پیتزا یک سمت کوفته می ریزیم و به صورت نیم دایره ای یا شکل D جمع می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تمام مایه کوفته را به همین صورت اماده می کنیم، سپس به سراغ سرخ کردن کوفته ها می رویم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه گریل یا معمولی روی حرارت ملایم رو به متوسط قرار می دهیم، سپس مقدار کمی روغن اضافه کرده و درون تابه پخش می کنیم تا کاملا چرب شود. در ادامه کوفته ها را به ترتیب درون تابه می چینیم.

مرحله ششم

حالا ۴ تا ۶ دقیقه زمان می دهیم تا یک سمت کوفته ها سرخ شود، سپس آنها را بر می گردانیم و سمت دیگرشان را نیز سرخ می کنیم. در نهایت کوفته ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با برنج یا نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.