طرز تهیه مانی پلو

طرز تهیه مانی پلو با مرغ طرز تهیه مانی پلو مجلسی طرز تهیه مانی پلو با گوشت چرخ کرده مانی پلو غذای کدام شهر است فیلم طرز تهیه مانی پلو مانی پلو به خانه برمیگردیم طرز تهیه لپه پلو با مرغ عکس مانی پلو

مانی پلو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه پلویی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مانی پلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
آب جوشبه مقدار کافی
برنج۳ پیمانه
رشته پلویی۱۰ تا ۱۵۰ گرم
خلال بادام۱ قاشق غذاخوری
خلال پسته۱ قاشق غذاخوری
کشمش۱ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
لپه½ پیمانه
 نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر زیره، چوب دارچین و ادویه پلوییبه مقدار کافی

طرز تهیه مانی پلو

مرحله اول

برای تهیه مانی پلو مجلسی ابتدای کار گوشت را به تکه های مکعبی خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود، سپس روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت را تفت می دهیم، سپس زردچوبه، فلفل سیاه، پودر زیره و چوب دارچین را به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه آب جوش را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۳ ساعت بپزد. در ادامه لپه را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت ۲ ساعت بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان لپه را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پس از گذشت ۳ ساعت زعفران و نمک را به گوشت اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

حالا برنج را می شوییم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و ۱ قاشق چایخوری نمک درون آن می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را درون آب جوش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. در ادامه زمانی که اطراف دانه های برنج نرم و مغز آنها کمی گیر داشت لپه و رشته پلویی را به برنج اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا برنج را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و ته دیگ دلخواهمان را درون آن فیکس می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم، سپس مقداری زعفران دم کرده و ادویه پلویی به صورت پخش روی برنج می ریزیم. در ادامه به همین ترتیب برنج را لایه لایه درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا به طور کامل دم بکشد.

مرحله یازدهم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله کشمش را به همراه زرشک، خلال بادام، خلال پسته و گلاب درون تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت ۴۵ دقیقه پلو را از روی حرارت بر می داریم، سپس هم می زنیم تا مواد پلو مخلوط شود. در ادامه پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس مقداری از مخلوط گوشت و خلال روی آن می ریزیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.