طرز تهیه پرده پلو

طرز تهیه پرده پلو طرز تهیه پلو در خمیر

پرده پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پرده پلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
رشته پلویی۲ پیمانه
سینه مرغ۱ عدد
قارچ۸ عدد
پیاز۲ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
ادویه پلویی و نمکبه مقدار کافی
مغز بادامبه مقدار کافی
کرهبه مقدار کافی
کشمش۱ پیمانه
مواد لازم برای خمیر
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
ماست۱ قاشق غذاخوری
شیربه اندازه کافی
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه پرده پلو

مرحله اول

برای تهیه پرده پلو مجلسی ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه ماست را به تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا نمک و روغن مایع را به تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را کنترل شده به خمیر اضافه می کنیم و ورز می دهیم. زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد اضافه کردن شیر را متوقف می کنیم. در ادامه روی کاسه حاوی خمیر را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم خمیر در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه مخلوط پلو را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کره چرب می کنیم و بادام ها را درون قالب می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا کره آب نشود. در ادامه سینه مرغ را به صورت مکعبی کوچک خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و بعد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سینه مرغ را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینه مرغ را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در ادامه قارچ را می شوییم و خشک می کنیم، سپس به اندازه های دلخواه خرد می کنیم. در ادامه قارچ را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد.

مرحله هشتم

حالا زمانی که قارچ سرخ شد حرارت را ملایم تر می کنیم، سپس کشمش را به همراه نمک، ادویه پلویی، زعفران دم کرده به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه برنج را می شوییم و درون یک قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله ۱ قاشق چایخوری نمک به برنج اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. در اواخر پخت رشته پلویی را به برنج اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله برنج را هم می زنیم و بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس رشته پلو را آبکشی می کنیم. در ادامه رشته پلو را درون مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله یازدهم

حالا خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و با کمک وردنه خمیر را به صورت نازک پهن می کنیم، سپس قالب را از یخچال فریزر خارج می کنیم. در ادامه خمیر را درون قالب فیکس می کنیم و مخلوط رشته پلو را درون قالب می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله روی مخلوط رشته پلو را با اضافی های خمیر می پوشانیم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی قالب را با ورق فویل می پوشانیم تا خمیر نسوزد.

مرحله سیزدهم

در این مرحله اجازه می دهیم پرده پلو به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه زمانی که پرده پلو کاملا پخت، ورق فویل آلومینیومی را از روی قالب بر می داریم، سپس اجازه می دهیم نان پرده پلو کاملا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله چهاردهم

در نهایت پس از گذشت ۳ تا ۴ دقیقه قالب را از فر خارج می کنیم، سپس پرده پلو را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در آخرپرده پلو را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به همراه سیب زمینی سرخ شده و ماست سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.