طرز تهیه قارنی یاریخ

طرز تهیه قارنی یاریخ داروی گیاهی قارنی یاریخ طرز تهیه قارنی یاریخ با پنیر پیتزا فیلم قارنی یاریخ خواص گیاه قارنی یاریخ قارنی یاریخ نی نی سایت قارنی یاریخ سلماس شکم پاره چیست طرز تهیه بادمجان ترکیه ای

قارنی یاریخ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار شهر تبریز است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قارنی یاریخ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
بادمجان۴ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی۳ عدد متوسط
سیر۲ حبه
جعفری۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، نمک، زنجبیل، کاکوتی و زردچوبهبه مقدار کافی
کره۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قارنی یاریخ

مرحله اول

برای تهیه قارنی یاریخ مجلسی ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس پوست آن را به صورت راه راه جدا می کنیم. در ادامه بادمجان ها را از وسط تقسیم می کنیم، سپس درون کاسه حاوی آب نمک قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون آب و نمک بمانند تا تلخی آن ها گرفته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان بادمجان را از کاسه خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله بادمجان ها را درون تابه قرار می دهیم، سپس نصف لیوان آب به آن اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم. در ادامه اجازه می دهیم بادمجان نیم پز و نرم شود، سپس گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت را درون چرخ گوشت می ریزیم، سپس چرخ می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجمم

حالا مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه پیاز را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم، سپس سیر را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه گوشت را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله گوشت را تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد، سپس ۲ عدد گوجه فرنگی را می شوییم و پوست آنها را جدا کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مخلوط گوشت چرخ کرده را تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن باز شود. در ادامه فلفل سیاه، نمک، زنجبیل، کاکوتی و زردچوبه را به گوشت و رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط مواد گوشتی را تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود، سپس گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی به طور کامل تبخیر شود.

مرحله نهم

حالا بادمجان ها را از تابه خارج می کنیم، سپس درون آن ها را با کمک قاشق خارج می کنیم و به مخلوط مواد گوشتی اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم. در ادامه جعفری را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله جعفری را به مواد گوشتی اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا عطر جعفری آزاد شود، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با مقداری کره چرب می کنیم، سپس بادمجان ها را درون سینی قرار می دهیم. در ادامه درون بادمجان ها را با مقداری از مخلوط مواد گوشتی پر می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله گوجه فرنگی باقی مانده را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای برش می زنیم و روی بادمجان ها قرار می دهیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس مقداری آب جوش کنار سینی می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس غذا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 21 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.