طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

طرز تهیه خاویار بادمجان کارخانه ای طرز تهیه خوراک بادمجان کنسروی خاویار بادمجان یک ویک طرز تهیه خوراک بادمجان طرز تهیه خاویار بادمجان نی نی سایت طرز تهیه خوراک بادمجان و گوجه خاویار بادمجان دلپذیر طرز تهیه کنسرو بادمجان دلپذیر

خوراک خاویار بادمجان از غذاهای سنتی کشور روسیه است که با دستورهای و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان متوسط۴ عدد
گوجه فرنگی متوسط۵ عدد
پیاز درشت۱ عدد
فلفل دلمه ای درشت۱ عدد
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۳ عدد
زردچوبه، نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خوراک خاویار بادمجان خوشمزه ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس پوست آن را به همراه کلاهک جدا می کنیم و به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم، سپس روی آن ها مقداری نمک می پاشیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم تلخی بادمجان ها گرفته شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را کاملا جدا می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون بلندر یا غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا گوجه فرنگی به حالت پوره درآید.

مرحله چهارم

حالا تلخی بادمجان ها که گرفته شد آن ها را مجددا می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون تابه می ریزیم و بادمجان ها را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله دو طرف بادمجان ها را کاملا سرخ می کنیم و از تابه خارج می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم بادمجان ها کاملا خنک شوند، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم تا بادمجان ها له شوند.

مرحله ششم

حالا درون یک تابه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در ادامه پیاز را بلافاصله درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که بوی خامی فلفل دلمه ای ها گرفته شد زردچوبه، نمک و فلفل قرمز را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله هشتم

حالا سیر رنده شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و رنگ آن باز شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم آب گوجه فرنگی کاملا تبخیر شود. در ادامه زمانی که آب گوجه فرنگی ها کشیده شد بادمجان های ساطوری را به تابه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و آب لیمو ترش تازه را اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم خوراک با حرارت ملایم به مدت ۱۵ دقیقه جا بیفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.