طرز تهیه یتیمچه بادمجان

طرز تهیه یتیمچه ساده فیلم طرز تهیه یتیمچه بادمجان طرز تهیه یتیمچه تبریز طرز تهیه یتیمچه تهرانی طرز تهیه یتیمچه بادمجان با سیب زمینی طرز تهیه یتیمچه با مرغ طرز تهیه یتیمچه بادمجان با عدس طرز تهیه یتیمچه اراکی

یتیمچه بادمجان یکی از انواع غذاهای قدیمی و بسیار ساده ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یتیمچه بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد بزرگ
گوجه فرنگی۶ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۳ حبه
پیاز۲ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه یتیمچه بادمجان

مرحله اول

برای تهیه یتیمچه بادمجان ساده ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس درون آبکش قرار داده و مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم تا تلخی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

در همین حین پوست گوجه فرنگی ها را جدا می کنیم، سپس آنها را با میکسر میکس می کنیم یا در صورت نبود میکسر، با رنده ریز رنده کرده و کنار می گذاریم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه بادمجان ها را آبکشی می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

حالا سیر را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس فلفل دلمه ای را به صورت نگینی یا خلالی خرد کرده و به تابه می افزاییم. فلفل دلمه ای را هم کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و به همراه دیگر مواد تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی و بادمجان ها را به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا مواد بپزند.

مرحله ششم

هر از چند گاهی درب تابه را بر می داریم و مواد را مخلوط می کنیم تا آب درون تابه کشیده شود. در نهایت مقداری نمک و در صورت تمایل کمی آب لیمو ترش اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا یتیمچه جا بیفتد.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه درب تابه را بر می داریم و در صورتی که آب یتیمچه کشیده شده بود، می توانیم آنرا سرو کنیم. در نهایت یتیمچه را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان تازه و سبزی خوردن سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.