طرز تهیه بادمجان بقچه ای

طرز تهیه بادمجان بقچه ای مجلسی طرز تهیه بادمجان بقچه ای با پنیر پیتزا فیلم طرز تهیه بقچه بادمجان طرز تهیه بقچه بادمجان در فر

بادمجان بقچه ای یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادمجان بقچه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله۲۰۰ گرم
بادمجان۴ عدد
جعفری۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
آب جوش½ لیوان
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
مواد لازم سس
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب۱ پیمانه
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه بادمجان بقچه ای

مرحله اول

برای تهیه بادمجان بقچه ای خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه بادمجان را می شوییم، سپس پوست و کلاهک آن را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک کاسه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس مقداری زیادی نمک درون آب می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه بادمجان ها را درون آب و نمک قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم بادمجان ها درون آب و نمک بمانند تا تلخی شان از بین برود

مرحله سوم

در این مرحله مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور، ابتدا جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر رنده شده را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله ششم

حالا نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز و سیر اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که گوشت تغییر رنگ داد مواد را به یک سمت تابه می بریم، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند.

مرحله هشتم

حالا مواد گوشتی را با رب گوجه فرنگی مخلوط می کنیم، سپس جعفری خرد شده را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه آب جوش را به آن اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم آب آن تبخیر شود.

مرحله نهم

در این مرحله بادمجان ها را از آب و نمک خارج می کنیم، سپس می شوییم و به صورت درازا به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله دهم

حالا بادمجان ها را درون تابه می چینیم، سپس کاملا سرخ می کنیم و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در ادامه یک بشقاب روی سطح کار قرار می دهیم و ۲ تا ۳ ورق بادمجان به صورت ضربدری روی هم قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مقداری از مخلوط مواد گوشتی میان بادمجان ها می ریزیم، سپس بادمجان ها را روی هم قرار می دهیم و بر می گردانیم تا بادمجان به حالت بقچه درآید. در ادامه لبه های بادمجان ها را با یک خلال دندان فیکس می کنیم.

مرحله دوازدهم

برای تهیه سس، ابتدا گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا گوجه فرنگی پوره شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله چهاردهم

حالا به تفت دادن پوره گوجه فرنگی ادامه می دهیم تا آب آن تبخیر شود، سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه می کنیم، سپس زمانی که بوی خامی رب از بین رفت آب را اضافه می کنیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت بقچه های بادمجان را درون سس می چینیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم سس به خورد بقچه های بادمجان برود. در آخر پقچه های بادمجان را از قابلمه خارج می کنیم و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.