طرز تهیه پلو شوشتری

طرز تهیه پلو شوشتری برای 4 نفر طرز تهیه پلو شوشتری مجلسی طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت قلقلی طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت قرمز طرز تهیه پلو شوشتری با میگو طرز تهیه پلو شوشتری دونفره طرز تهیه پلو شوشتری با مرغ طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده

پلو شوشتری یکی از انواع غذاهای خوشمزه شهر شوشتر است که از ترکیب برنج و حبوبات درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو شوشتری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
فیله مرغ۲۰۰ گرم
برنج۲ پیمانه
شوید۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
آببه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی
لوبیا چشم بلبلی۱ پیمانه
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه پلو شوشتری

مرحله اول

برای تهیه پلو شوشتری خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم لوبیا کاملا بپزد.

مرحله دوم

در این مرحله سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه شوید را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود. در ادامه شوید را روی تخته گوشت قرار می دهیم و خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا زمانی که لوبیا کاملا پخته شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس لوبیا درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه گوشت مرغ را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد. در ادامه شوید را به مخلوط مرغ اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر شوید آزاد شود.

مرحله ششم

در این مرحله لوبیا چشم بلبلی را به همراه زعفران دم کرده به مخلوط مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. در ادامه مقداری آب به مواد میانی پلو اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کاملا بپزد و آب آن کشیده شود.

مرحله هفتم

حالا برنج را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم و ۱ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله هشتم

در این مرحله زمانی که پخت اولیه برنج انجام شد به صورتی که اطراف آن نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و برنج را درون آبکش می ریزیم، سپس آبکش می کنیم. در ادامه مقداری روغن درون قابلمه می ریزیم.

مرحله نهم

حالا ته دیگ دلخواه را درون قابلمه فیکس می کنیم، سپس یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم و مقداری از مواد میانی به صورت پخش روی برنج اضافه می کنیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود.

مرحله دهم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه می گذاریم. در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان پلو را از روی حرارت بر می داریم و درون قابلمه مخلوط می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر پلو شوشتری را به همراه ماست، دوغ یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.