طرز تهیه پلو یونانی

طرز تهیه پلو یونانی با میگو پلو یونانی بدون گوشت طرز تهیه پلو اروپایی با مرغ پلو یونانی رزا منتظمی طرز تهیه پلو اروپایی ادویه پلو یونانی

پلو یونانی یکی از انواع غذاهای ساده و پرطرفدار کشور یونان است که با رسپی ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو یونانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
برنج۴ پیمانه
قارچ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
کنسرو نخود فرنگی½ پیمانه
کنسرو ذرت½ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
گراماسالا و فلفل قرمزبه مقدار کافی
ادویه تندوری و پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه پلو یونانی

مرحله اول

برای تهیه پلو یونانی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه قارچ را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای رنگی را می شوییم، سپس دانه های درون آن را خارج می کنیم و به فرم دلخواه خرد می کنیم. در ادامه برنج را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. در ادامه یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه تکه های سینه مرغ را درون تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد، سپس قارچ را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب اضافی قارچ تبخیر شود.

مرحله ششم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، گراماسالا، فلفل قرمز، ادویه تندوری و پاپریکا را به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود و عطر و طعم آن ها کاملا آزاد شود.

مرحله هفتم

حالا فلفل دلمه ای را به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه کنسرو نخود فرنگی و ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود، سپس به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله زمانی که آب جوش آمد برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه برنج را درون قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله نهم

حالا زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله مقداری نان درون قابلمه به عنوان ته دیگ فیکس می کنیم، سپس مقداری از برنج را درون آن می ریزیم. در ادامه مقداری از مواد میانی به صورت پخش روی برنج می ریزیم و مجددا روی آن برنج می ریزیم و این کار را تکرار می کنیم تا مواد تمام شود.

مرحله یازدهم

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی آن می گذاریم و اجازه می دهیم پلو پونانی به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس پلو یونانی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر پلو یونانی را به همراه ترشی کلم قرمز یا ماست چکیده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.