طرز تهیه پلو مکزیکی

طرز تهیه پلو مکزیکی دونفره طرز تهیه پلو مکزیکی با گوشت چرخ کرده طرز تهیه پلو مکزیکی با قارچ طرز تهیه پلو مکزیکی با ذرت طرز تهیه پلو مکزیکی با میگو پلو مکزیکی نی نی سایت طرز تهیه پلو مکزیکی با گوشت

پلو مکزیکی یکی از انواع غذاهای پلویی کشور مکزیک است که با سبزیجات رنگارنگ و ادویه های متنوع درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو مکزیکی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ تا ۳ نفر
برنج۲ پیمانه
سینه مرغ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
کنسرو ذرت½ پیمانه
گوجه فرنگی۳ عدد
سیر۲ حبه
قارچ۴ عدد
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر پاپریکا و پودر سیرهر کدام ½ قاشق چایخوری
پودر لیمو عمانی و پودر زنجبیلهر کدام ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه پلو مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه پلو مکزیکی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله برنج را می شوییم و درون یک کاسه مناسب حاوی آب می ریزیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون آب بماند تا به خوبی خیس بخورد.

مرحله سوم

حالا قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای یا نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت مرغ را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد.

مرحله ششم

در این مرحله سیر رنده شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه مقداری زردچوبه به سینه مرغ اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله هفتم

حالا فلفل دلمه ای را به همراه قارچ و ذرت به سینه مرغ اضافه می کنیم و با حرارت بالا تفت می دهیم تا سبزیجات آب نیندازند، سپس گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا مواد یکدست شود.

مرحله هشتم

در این مرحله پودر پاپریکا، پودر سیر، پودر لیمو عمانی و پودر زنجبیل را به همراه نمک و فلفل سیاه به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها کاملا گرفته شود.

مرحله نهم

حالا زمانی که آب اضافی مواد میانی تبخیر شد، تابه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه برنج را درون قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله یازدهم

حالا زمانی که پخت اولیه برنج انجام شد به صورتی که اطراف دانه های برنج نرم شد و مغز آنها کمی گیر داشت برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله نان را به عنوان ته دیگ درون قابلمه فیکس می کنیم، سپس مقداری از برنج درون قابلمه می ریزیم و مواد میانی را به صورت پخش روی برنج می ریزیم، سپس باقی مانده برنج را روی مواد اضافه می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله چهاردهم

در نهایت پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس پلو را مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پلو مکزیکی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه ماست سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.