طرز تهیه شوید پلو با مرغ

طرز تهیه شوید پلو با مرغ طرز تهیه شوید پلو با شوید خشک طرز تهیه شوید پلو با مرغ مجلسی

شوید پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای مجلسی ایرانی است که معمولا برای مجالس تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شوید پلو با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
ران مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
شوید۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
کره یا روغن مایعبه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه شوید پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه شوید پلو با مرغ مجلسی ابتدای کار برنج را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ ساعت درون آب بماند و خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا ران مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب اضافه می کنیم، سپس پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم. در ادامه پیاز را به صورت کامل درون قابلمه حاوی ران مرغ اضافه می کنیم و به مقدار کافی نمک اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نصف آب لیمو ترش تازه را به ران مرغ اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ران مرغ کاملا پخته شود. توجه داشته باشید آب مرغ به اندازه ای باشد تا آخر پخت ۱ لیوان استاک مرغ داشته باشید.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم ران مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان ران مرغ را از قابلمه خارج می کنیم، سپس مقداری نمک و مابقی آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زعفران دم کرده را به ران مرغ اضافه می کنیم و ماساژ می دهیم تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند. در ادامه شوید را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

حالا شوید را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب جوش بیاید.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود، سپس درون قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این مدت زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم، سپس یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم و روی برنج مقداری شوید اضافه می کنیم. در ادامه به همین ترتیب برنج و شوید را به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم تا مواد تمام شوند.

مرحله دهم

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه می گذاریم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم شوید پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله یازدهم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع و کره درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت، سپس رنگ باز کرد ران های مرغ را درون تابه قرار می دهیم و به آرامی ران های مرغ را تفت می دهیم تا له نشوند. در ادامه استاک مرغ باقی مانده را به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله اجازه می دهیم سس روی حرارت جوش بزند تا غلیظ شود. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه شوید پلو را مخلوط می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه ران مرغ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.