طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ

اسفناج پلو با مرغ شمالی طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت اسفناج لای پلو طرز تهیه اسفناج پلو ساده طرز تهیه اسفناج پلو شمالی طرز تهیه اسفناج پلو بدون گوشت اسفناج پلو با مرغ و رب انار دمی اسفناج پلو

اسفناج پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متعددی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
سینه مرغ۴۰۰ گرم
اسفناج۵۰۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مفدار کافی

طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه اسفناج پلو با مرغ خوشمزه ابتدای کار برنج را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس مقداری آب به همراه ۱ قاشق نمک به برنج اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج خیس بخورد. در ادامه مرغ را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله اسفناج را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه اسفناج به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم. حالا پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و پیاز را بلافاصله درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله چهارم

حالا زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به همراه زعفران دم کرده و مقداری فلفل سیاه و نمک درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ دهد. در ادامه اسفناج های خورد شده را اضافه می کنیم، سپس خوب تفت می دهیم که ابتدا آب آن تبخیر شود، سپس به طور کامل سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله برای پخت برنج ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به همراه برنج خیس خورده به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از اینکه اطراف دانه های برنج کاملا نرم شدند و مغز آن کمی گیر داشت برنج را آبکشی می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله هشتم

در این مرحله درون یک قابلمه جداگانه مقداری روغن می ریزیم، سپس مقداری نان یا سیب زمینی اسلایس شده برای ته دیگ کف قابلمه قرار می دهیم. در ادامه لایه به لایه ابتدا مقداری از برنج می ریزیم، سس مقداری از مخلوط مرغ و اسفناج می ریزیم.

مرحله نهم

حالا به همین ترتیب لایه به لایه برنج و مواد میانی می ریزیم و در آخر مقداری زعفران دم کرده و آب روی برنج می ریزیم، سپس  روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار داده و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله دهم

در نهایت روی درب قابلمه دم کنی قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. در ادامه اسفناج پلو با مرغ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه ترشی یا سالاد سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.