طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

طرز تهیه پلو با تن ماهی طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی نی نی سایت چگونه شوید پلو با تن ماهی درست کنیم طرز تهیه لوبیا پلو با تن ماهی طرز تهیه شوید پلو با ماهی دونفره طرز تهیه پلو شوید بندری با تن ماهی

شوید پلو با تن ماهی از غذاهای پلویی فوری محسوب می شود که در روزهایی که وقت کافی برای آشپزی نیست، یک گزینه مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
تن ماهی۱ قوطی
برنج۲ پیمانه
شوید خشک یا تازه۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
نمک و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه شوید پلو با تن ماهی خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه برنج را اضافه می کنیم، سپس می شوییم و کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک به برنج اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آن را تا نیمه پر از آب می کنیم و کنسرو تن ماهی را درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کنسرو تن ماهی به مدت ۳۰ دقیقه درون آب جوش بماند. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شویم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه درون یک تابه مناسب پیاز را به همراه مقداری روغن مایع اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. حالا تن ماهی را درون تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تن ماهی را تفت می دهیم تا سرخ شود. در ادامه شوید تازه را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا شوید را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله ششم

حالا در صورت استفاده از شوید خشک آن را درون یک کاسه می ریزیم و روی آن آب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم زمانی که آب به نقطه جوش رسید برنج خیس خورده را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه مقداری نمک درون آب جوش می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا اطراف آن نرم و مغز آن کمی گیر داشته باشد. در ادامه ۱ دقیقه آخر آبکشی شوید خشک یا تازه را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و درون آبکش می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت حلقه ای برش می زنیم و کف قابلمه به عنوان ته دیگ می چینیم.

مرحله دهم

حالا مقدار کمی نمک روی سیب زمینی ها می ریزیم، سپس مقداری برنج روی ته دیگ اضافه می کنیم و از مخلوط تن ماهی به صورت پخش روی برنج می ریزیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله روی درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس درب قابلمه را می بندیم. در ادامه روی حرارت زیاد شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و زمانی که برنج دم داد حرارت کم می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه می دهیم برنج  به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس برنج را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.