طرز تهیه ته چین سبزیجات

طرز تهیه ته چین سبزیجات ته چین سبزیجات بهونه انواع ته چین گیاهی

ته چین سبزیجت یکی از انواع غذاهای سالم و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده¾ پیمانه
کلم بروکلی۱ پیمانه
کدو سبز۱ پیمانه
هویج۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای قرمز½ پیمانه
پیازچه½ پیمانه
روغن مایع⅓ پیمانه
زرده تخم مرغ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر تخم گشنیز و پودر دارچین

طرز تهیه ته چین سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه ته چین سبزیجات خوشمزه ابتدای کار فلفل دلمه ای رنگی را می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه کدو سبز را می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس کلم بروکلی را می شوییم.

مرحله دوم

حالا کلم بروکلی را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیازچه را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. در ادامه پیازچه را درون تابه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پیازچه را تفت می دهیم، سپس کدو سبز را به پیازچه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم. در ادامه کلم بروکلی را به کدو سبز اضافه می کنیم، سپس نمک، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز و پودر دارچین به سبزیجات اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج و فلفل دلمه ای را به سبزیجات اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای و ادویه ها از بین برود، سپس از روی حرارت بر می داریم. در ادامه برنج را می شوییم و درون یک قابلمه حاوی آب اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه حاوی برنج اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این مدت زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را آبکش می کنیم. در ادامه زرده تخم مرغ ها را از سفیده آن ها جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا زرده تخم مرغ ها را به همراه ماست و زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، پودر دارچین و روغن مایع به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله نهم

در این مرحله برنج را به مواد ته چین اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا برنج به مواد ته چین آغشته شود. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف و کناره های آن را با کره کاملا چرب می کنیم.

مرحله دهم

حالا یک لایه ته چین درون قابلمه می ریزیم، سپس با پشت قاشق آن را فشرده می کنیم تا ته چین منسجم شود. در ادامه مقداری از مواد سبزیجات روی ته چین به صورت پخش می ریزیم و روی آن را با برنج می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مجددا برنج را با پشت قاشق فشرده می کنیم تا لایه ها به هم بچسبند. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی آن می گذاریم و اجازه می دهیم ته چین به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت ته چین سبزیجات را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در آخر ته چین سبزیجات را به به همراه زرشک، گوجه گیلاسی، فلفل دلمه ای، خیار کلم و کاهو تزئین می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.