طرز تهیه ته چین بادمجان

طرز تهیه ته چین بادمجان بدون گوشت طرز تهیه ته چین بادمجان بدون فر طرز تهیه ته چین بادمجان و گوجه طرز تهیه ته چین بادمجان مجلسی طرز تهیه ته چین بادمجان ساده طرز تهیه ته چین بادمجان با مرغ

ته چین بادمجان از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
زرده ی تخم مرغ۲ عدد
بادمجان۳ عدد
زرشکبه مقدار کافی
پیاز۱ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
ماست پر چرب۱ لیوان
سینه مرغ۲۰۰ گرم
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه ته چین بادمجان

مرحله اول

برای تهیه ته چین بادمجان خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه بادمجان ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای برش می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بادمجان را درون یک کاسه حاوی آب و نمک قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آب و نمک بماند تا تلخی احتمالی آن از بین برود. در ادامه پس از گذشت این زمان بادمجان را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا برش های بادمجان را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سینه مرغ را ریش ریش می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سینه مرغ ریش ریش شده را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. در ادامه زرشک را به مرغ اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک تابه جداگانه روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه حلقه های بادمجان را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در ادامه برنج را می شوییم، سپس به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. در ادامه پس از گذشت این مدت زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله برنج را آبکشی می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم.

مرحله دوزادهم

حالا ماست را به همراه زعفران دم کرده و نمک به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه برنج را درون مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله نصف مایه ته چین را درون قابلمه می ریزیم و با پشت قاشق برنج را فشرده می کنیم. در ادامه سینه مرغ ریش ریش شده را به صورت پخش روی ته چین می ریزیم، سپس بادمجان ها را روی آن می چینیم.

مرحله چهاردهم

حالا مابقی مایه ته چین را روی مواد میانی می ریزیم، سپس مجددا با پشت قاشق ته چین را فشرده می کنیم تا لایه ها به هم بچسبند. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله پانزدهم

در این مرحله شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس قابلمه را شعله پخش کن می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم ته چین بادمجان به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد.

مرحله شانزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس ته چین بادمجان را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در آخر ته چین بادمجان را به دلخواه تزئین کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.