طرز تهیه ته چین قارچ

طرز تهیه ته چین قارچ ته چین بادمجان و قارچ دستور پخت ته چین قارچ و اسفناج

ته چین قارچ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که به صورت ساده یا با گوشت درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین قارچ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
ماست ساده۱۰ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده½ فنجان
گلاب۱ قاشق چایخوری
اسفناج۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۱ تا ۲ حبه
رب انار۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
روغن گیاهی۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ته چین قارچ

مرحله اول

برای تهیه ته چین قارچ خوشمزه ابتدای کار اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا کمی سرخ و کاراملی شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم، سپس به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. در ادامه اسفناج خرد شده را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا اسفناج تغییر رنگ بدهد.

مرحله پنجم

در این مرحله قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم، سپس به تابه حاوی اسفناج اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم. در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم تا قارچ آب نیندازد و کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

حالا رب انار را به مخلوط اسفناج اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس برنج را می شوییم و به قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این مدت زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را آبکش می کنیم. در ادامه ماست را به همراه زعفران دم کرده، گلاب و روغن گیاهی درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد ته چین را با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه برنج آبکشی شده را درون مواد ته چین می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا برنج و مواد ته چین با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دهم

حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و نصف مایه ته چین را درون قابلمه می ریزیم، سپس با پشت قاشق برنج را صاف می کنیم و مخلوط اسفناج روی برنج ته چین به صورت پخش می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مخلوط اسفناج را روی سطح ته چین پخش می کنیم، سپس باقیمانده مایه ته چین را اضافه می کنیم. در ادامه برنج را با پشت قاشق یکدست می کنیم، سپس فشار می دهیم تا ته چین کاملا منسجم و فشرده شود.

مرحله دوزادهم

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی آن می گذاریم و اجازه می دهیم ته چین به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت دم بکشد.

مرحله سیزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان ته چین قارچ را از روی حرارت بر می داریم، سپس پس از گذشت ۱ دقیقه آن را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در آخرته چین قارچ را به دلخواه تزئین می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.