طرز تهیه کباب فلفلی

کباب فلفلی , طرز تهیه کباب فلفلی , دستور پخت کباب فلفلی

کباب فلفلی یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب فلفلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت۱۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل سبزبه مقدار کافی
پیازچه۲ ساقه
پنیر پیتزابه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
فلفل دلمه ای قرمز½ فلفل دلمه ای
فلفل قرمز، نمکبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۲ عدد
نعنا تازه۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
پیازچه۱ ساقه
روغن زیتونبه مقدار کافی
پیاز کوچک۱ عدد

طرز تهیه کباب فلفلی

مرحله اول

برای تهیه کباب فلفلی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز جدا شود. در ادامه پیاز را درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه پیازچه را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری  نمک، فلفل قرمز و زعفران دم کرده به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط گوشت چرخ کرده را با دست ورز می دهیم تا مواد ترکیب و کاملا منسجم شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون به طور کامل می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان مخلوط گوشت را از یخچال خارج می کنیم، سپس فلفل سبز را می شوییم و درون آن را با چاقو باز می کنیم و دانه های آن را خارج می کنیم. در ادامه مقداری پنیر پیتزا درون فلفل سبز قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری از مواد کباب بر می داریم، سپس اطراف فلفل سبز می پیچانیم و فیکس می کنیم. در ادامه به ترتیب به همین شکل فلفل سبز ها را درست می کنیم، سپس روی فلفل های کبابی را می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم فلفل های کبابی به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال استراحت کنند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم روغن مایع داغ شود، سپس فلفل های کبابی را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه کباب های سرخ شده از تابه خارج می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پیاز را درون تابه ای که فلفل های کبابی را سرخ کردیم اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دهم

حالا سیر رنده شده را به تابه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را درون تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب از بین برود. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله یازدهم

در این مرحله پوست گوجه فرنگی را کاملا جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه گوجه رنده شده را درون تابه حاوی سس اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب گوجه فرنگی کشیده شود.

مرحله دوازدهم

حالا فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های درون آن را خارج می کنیم و درون غذاساز می ریزیم. در ادامه نعنا را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سیزدهم

در این مرحله پیازچه را می شوییم، سپس درون غذاساز قرار می دهیم. در ادامه نعنا را به همراه روغن زیتون درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا پوره شوند. در ادامه مخلوط نعنا را درون تابه حاوی سس اضافه می کنیم.

مرحله چهاردهم

حالا به تفت دادن سس ادامه می دهیم، سپس نمک، زعفران دم کرده و آبلیمو را به سس اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه مقداری آب به سس اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند تا سس غلیظ شود.

مرحله پانزدهم

در نهایت پس از گذشت این مدت، زمانی که سس غلیظ شد آن را از روی حرارت بر می داریم و روی فلفل کبابی می ریزیم. در ادامه فلفل کبابی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه گوجه فرنگی و خیارشور سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 24 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.