طرز تهیه کباب توری

طرز تهیه کباب توری کرمان طرز استفاده از توری کباب طرز تهیه کباب کوبیده با توری روی گاز طرز تهیه گوشت روی توری کباب توری با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کباب کوبیده بدون سیخ

کباب توری یکی از دستورهای پخت کباب کوبیده است، که با این روش نیازی به استفاده از سیخ نیست، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب توری خوشمزه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
گوشت گوسفندی۱ کیلوگرم
پیاز۳ عدد متوسط
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب توری

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده در توری ابتدا گوشت گوسفندی را چرخ می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد درون کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ورز می دهیم تا کاملا منسجم و چسبناک شوند. برای اینکه مایه کباب از توری نریزد حداقل باید آنرا ۱۵ دقیقه ورز دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کباب کاملا منسجم و چسبناک شد، روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل دو تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند و طعم مواد با هم تلفیق شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس توری را با روغن به خوبی چرب می کنیم. در ادامه مایه کباب را با قطری کمتر از یک سانتی متر به صورت یکدست روی توری پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله توری را می بندیم، سپس منقل ذغال را به صورت یکدست روشن و با حرارت بالا آماده می کنیم. در ادامه توری را روی منقل قرار می دهیم و کمی صبر می کنیم تا کباب خودش را بگیرد، سپس آنرا بر می گردانیم.

مرحله ششم

حالا باید کباب را هر چند لحظه یک بار بچرخانیم تا به صورت کاملا یکدست بپزد. در حین پخت کباب کره را روی حرارت ملایم ذوب می کنیم، سپس در یک کاسه کوچک با زعفران مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

هر بار که کباب را بر می گردانیم، مقداری از مخلوط کره و زعفران روی کباب می مالیم تا لذیذتر شود. در پایان پس از اینکه کباب آماده شده، توری باز کرده و کباب را در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.