طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای فیلم طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای عکس کباب کوبیده مرغ تابه ای کباب کوبیده مرغ تابه ای آپارات

کباب کوبیده مرغ تابه ای همان کباب مرغ است که با رسپی می توانیم آنرا درون تابه درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ترکیب ران و سینه مرغ۶۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۲ حبه
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
دنبه۱۰۰ گرم
پودر تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای ابتدا گوشت مرغ را به همراه دنبه گوسفندی چرخ می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. برای اینکه کباب سفت نشود، بهتر است از تریکب سینه و ران مرغ به همراه دنبه استفاده شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیر و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را با فشار دست می گیریم. در ادامه سیر و پیاز آب گرفته را به همراه پودر تخم گشنیز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد را با دست به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند. پس از اینکه مایه کباب حالتی منسجم و چسبناک داشت، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب را با روغن به خوبی چرب می کنیم و مایه کباب را به صورت یکدست در کف تابه پهن می کنیم و به صورت طولی با عرض ۲ سانتی متر برش می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه را روی حرارت بسیار زیاد قرار می دهیم و درب تابه را می گذاریم. بعد از گذشت ۵ دقیقه حرارت را ملایمتر می کنیم و درب تابه را کنار می گذاریم. توجه داشته باشید اگر شعله خیلی کم باشد کباب سفت و خشک میشود.

مرحله ششم

در حین سرخ شدن کباب ها کره را ذوب می کنیم و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم، سپس روی کباب ها می مالیم تا خوشرنگ تر و لذیذ تر شوند. پس از اینکه یک سمت کباب ها رنگ گرفت، آنها را به آرامی بر می گردانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مجددا از مخلوط زعفران دم کرده و کره روی کباب ها می مالیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود. در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی نیز می توانیم در کنار تابه قرار دهیم تا سرخ شوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه کباب ها به طور کامل سرخ شدند، باقیمانده کره و زعفران را روی آنها می ریزیم، سپس کباب ها را از تابه خارج کرده و به همراه گوجه فرنگی ها درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. این کباب خوشمزه را می توانیم به همراه نان یا برنج سرو کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 23 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.