طرز تهیه انار پلو

طرز تهیه انار پلو قزوین انار پلو بدون گوشت طرز تهیه لای پلو با ناردونه انار پلو افغانی

انار پلو یکی از غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که در گذشته برای شب چله درست می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انار پلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
دانه انار۲ پیمانه
کره۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
خلال پسته½ پیمانه
گشنیز۱ و نیم لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچیننوک قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه انار پلو

مرحله اول

برای تهیه انار پلوی مجلسی ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم. در ادامه مقداری آب اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم برنج درون آب بماند.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ تا ۳ ساعت خیس بخورد. در ادامه سینه مرغ را به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون تابه می ریزیم و پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه فیله های مرغ را درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا حرارت زیر تابه را زیاد می کنیم. توجه داشته باشید حرارت باید زیاد باشد تا مرغ آب پس ندهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین و زعفران دم کرده را به فیله های مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که عطر ادویه ها آزاد شود و فیله های مرغ کاملا سرخ شد، حرارت را خاموش می کنیم، سپس سبزی گشنیز را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود.

مرحله ششم

حالا انار را می شوییم، سپس از وسط به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب انار را دان می کنیم. در ادامه گشنیز را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس گشنیز، دانه های انار و خلال پسته را درون آن می ریزیم و کمی تفت می دهیم، سپس زعفران دم کرده و مقداری نمک به مخلوط گشنیز اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا وقتی آب مخلوط گشنیز به طور کامل کشیده شد، مخلوط مرغ را به مخلوط گشنیز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر جوش بیاید. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، برنج را به همراه کمی نمک به قابلمه اضافه کرده و اضافه می دهیم حدود ۸ دقیقه بجوشد، سپس آبکشی می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن درون آن می ریزیم و نان را به عنوان ته دیگ کف قابلمه فیکس می کنیم. در ادامه مقداری از برنج آبکشی شده را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله یازدهم

حالا مقداری از مواد میانی به صورت پخش روی برنج می ریزیم و مجددا برنج می ریزیم، سپس به همین ترتیب این مراحل را انجام می دهیم تا مواد تمام شود. در آخر روی برنج را مقداری زعفران دم کرده می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم و فیکس می کنیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این زمان انار پلو را درون ظرف مورد نظر می ریزیم، سپس با خلال پسته، انار و گشنیز تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.