طرز تهیه پیتزا آمریکایی

طرز تهیه پیتزا آمریکایی دستور پخت پیتزا آمریکایی رستورانی

پیتزا آمریکایی یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و لذیذ است که طعم فوق العاده‌ای دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید این فست فود دلچسب را تهیه و آماده کنید، پیتزا آمریکایی طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌های بسیار مناسب و شیک است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا آمریکایی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا
آرد۵۰۰ گرم
خمیر مایه۷ گرم
روغن مایع۲۰ گرم
نمک۷ گرم
آبتقریبا ۶۰۰ گرم
مواد لازم برای تاپینگ پیتزا
خمیر پیتزا۳۰۰ گرم
پنیر پیتزا۳۰۰ گرم
ژامبون۱۵۰ گرم
هات داگ پنیر۱ عدد
سوسیس شکاری۲ عدد
فلفل دلمه خرد شده۲ قاشق غذا خوری
قارچ کوچک۲ عدد
سس پیتزابه مقدار لازم

دستور پخت پیتزا آمریکایی

مرحله اول

برای درست کردن خمیر پیتزا ابتدا آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود و در یک ظرف بریزید، سپس کمی نمک و مقداری خمیر مایه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بعد روغن را روی ترکیب بریزید و مخلوط کنید.

مرحله دوم

سپس کم‌کم آب را روی آرد بریزید و ترکیب کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بعد به مدت تقریبا ۱۰ دقیقه خمیر تشکیل شده را با دست ورز دهید تا نرم و لطیف و یکدست شود سپس روی ظرف را بپوشانید و بگذارید تا خمیر به مدت ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله سوم

بعد ژامبون‌ها را نگینی خرد کنید و در ظرفی بریزید، می‌توانید با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان از ژامبون گوشت یا ژامبون مرغ استفاده کنید، سپس سوسیس شکاری را ریز و نگینی خرد کنید و کنار بگذارید، سعی کنید همه را یک اندازه خرد کنید.

مرحله چهارم

بعد هات داگ پنیری را هم به اندازه ژامبون‌ها و سوسیس شکاری و نگینی خرد کنید و بعد یک فلفل دلمه را تمیز بشورید و خشک کنید و ریز خرد کنید، قارچ‌ها را هم تمیز بشورید و اجازه دهید تا خشک شوند و بعد به شکل حلقه‌ای و نازک برش بزنید.

مرحله پنجم

سپس مقداری از خمیر را که خوب استراحت کرده و عمل آمده است در قالب مخصوص پیتزا قرار دهید و با دست پهن کنید به شکلی که ضخامت خمیر در همه قسمت‌ها یکسان باشد و بعد با دست سطح خمیر را صاف کنید و روی آن سس پیتزا بریزید.

مرحله ششم

با قاشق یا فرچه سس پیتزا را روی سطح خمیر پخش کنید، تا همه قسمت‌ها را بپوشاند و بعد روی آن مقداری پنیر پیتزا بریزید و پخش کنید، مقدار پنیر پیتزا به سلیقه و ذائقه خودتان بستگی دارد و هرچه بیشتر پنیر پیتزا بریزید، پیتزا بیشتر کش می‌آید.

مرحله هفتم

بعد روی پنیر ژامبون‌ها را بریزید و سپس سوسیس شکاری و بعد هم هات داگ پنیری را بریزید و روی سطح خمیر پخش کنید، سعی کنید مواد را به اندازه بریزید تا ضخامت مواد زیاد نشود، چون خوب نمی‌پزند می‌توانید کمی پنیر پیتزا هم لابلای مواد بریزید.

مرحله هشتم

سپس قارچ‌ها را روی آن‌ها بریزید و در سطح آن پخش کنید و بعد روی همه مواد پنیر پیتزا بریزید، به طوری که کاملا سطح مواد را بپوشاند، کمی فلفل دلمه‌ای با هر رنگی که خواستید را روی سطح پیتزا بریزید و پخش کنید و روی آن را تزئین کنید.

مرحله نهم

بعد قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا پیتزا به مدت ۱۵ دقیقه بپزد، دقت کنید دمای فرهای مختلف با هم فرق دارد و ممکن است زمان پخت کمی تغییر کند.

مرحله دهم

بعد از این که پیتزا خوب پخت، می‌توانید حرارت پائین فر را خاموش کنید و به مدت ۵ دقیقه گریل را روشن کنید تا پنیر پیتزا ذوب شود و سطح پیتزا طلایی رنگ شود و سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا در دمای محیط کمی سرد شود.

مرحله یازدهم

بعد پیتزا را از قالب بیرون بیاورید و در ظرف مناسب قرار دهید و در شکل و اندازه مناسب برش بزنید و روی آن سس کچاب و گوجه فرنگی بریزید و بعد روی آن مقداری آویشن بپاشید و این فست فود خوش طعم را همراه با یک نوشیدنی خنک سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 1 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.