طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا نواب مواد تشکیل دهنده پیتزا مارگاریتا طرز تهیه پیتزا مارگاریتا دونفره طرز تهیه پیتزا مارگاریتا رژیمی عکس پیتزا مارگاریتا طرز تهیه پیتزا مارگاریتا بدون فر طرز تهیه پیتزا ایتالیایی طرز تهیه پیتزا مارینارا

پیتزا مارگاریتا یکی از ساده ترین پیتزاهای ایتالیایی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا مارگاریتا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوجه فرنگی۴ عدد
پنیر پیتزا۲۵۰ گرم
ریحان۱۰۰ گرم
سیر۲ حبه
خمیر پیتزا آمادهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار  کافی

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

مرحله اول

برای تهیه پیتزا مارگاریتا خوشمزه ابتدا گوجه را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده یا به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سبزی ریحان را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش به طور کامل خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس سیر رنده شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سیر طلایی شود. در ادامه گوجه فرنگی رنده شده یا خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا نمک و فلفل سیاه را به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب گوجه فرنگی کاملا تبخیر شود. در ادامه مقداری از ریحان را برای تزئین بر می داریم و مابقی را به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت ۱ دقیقه مخلوط گوجه فرنگی و ریحان را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه فر را روی حرارت ۲۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

حالا خمیر پیتزا را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس سس پیتزا را به صورت پخش روی خمیر پیتزا می مالیم و با پشت قاشق سس را به همه قسمت های خمیر می زنیم. در ادامه پیتزا را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم درون فر بماند تا نیم پز شود. در ادامه پس از گذشت این زمان پیتزا از فر خارج می کنیم، سپس پنیر پیتزا را به صورت پخش روی پیتزا می ریزیم و برگ ها ریحان را به عنوان تزئین روی پنیر می چینیم.

مرحله هشتم

حالا می توانیم برای تزئین گوجه فرنگی را به صورت حلقه ای برش بزنیم و روی پیتزا بچینیم. در ادامه پیتزا را مجددا به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم پیتزا کاملا بپزد و پنیر پیتزا آب شود.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان حرارت پایین را خاموش می کنیم و به مدت ۲ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در آخر پیتزا را از فر خارج کنید، سپس به اندازه دلخواه برش بزنید و میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.