طرز تهیه پیتزا تابه ای

فیلم طرز تهیه پیتزا تابه ای با خمیر اماده طرز تهیه پیتزا تابه ای با مرغ طرز تهیه پیتزا تابه ای با خمیر آماده طرز تهیه پیتزا در ماهیتابه رژیمی پیتزا تابه ای ساده طرز تهیه پیتزا مرغ بدون فر

پیتزا تابه ای یکی از انواع غذاهای فست فودی خوشمزه و بین المللی است که در خاورمیانه طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱ نفر
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای کوچک
زیتون۴ عدد
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
پودر آویشن و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم برای خمیر
ماست۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
آرد۱ و ⅓ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
نمک، پودر سیر و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا تابه ای

مرحله اول

برای تهیه پیتزا تابه ای به روش ساده در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور ماست را به همراه تخم مرغ، روغن مایع و مقداری نمک، پودر سیر و پودر آویشن درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری لطیف حاصل شود.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ درست کردن مواد تاپینگ می رویم، برای این منظور پیاز را به همراه فلفل دلمه ای به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس مقداری زردچوبه به همراه گوشت چرخ کرده به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به همراه مقداری پودر آویشن، فلفل سیاه و پاپریکا به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها و فلفل دلمه ای از بین برود. حالا مواد تاپینگ را از تابه خارج می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ کاملا سرخ شده و آب نیندازد. حالا خمیر را بین دو کیسه فریزر گذاشته و با کمک وردنه باز می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و تابه مورد نظرمان را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. حالا درون تابه را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس خمیر را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا با کمک چنگال روی خمیر را سوراخ می کنیم، سپس مقداری سس کچاپ روی آن می ریزیم و با پشت قاشق کاملا پخش می کنیم. حالا مقداری پنیر پیتزا روی خمیر ریخته و مواد تاپینگ را روی آن می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه قارچ را به صورت پخش روی مواد ریخته و زیتون ها را روی پیتزا می چینیم، سپس روی مواد را مجددا با پنیر پیتزا می پوشانیم. حالا درب تابه را بسته و اجازه می دهیم پیتزا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزد.

مرحله دهم

زمانی که اطراف خمیر پیتزا طلایی شد، آنرا از تابه جدا کرده و به ابعاد دلخواه برش می زنیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. توجه داشته باشید مواد تاپینگ کاملا سلیقه ای می باشد که قابل تغییر است. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.