طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ در توستر طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با خمیر آماده طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی فیلم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی طرز تهیه پیتزا مرغ برای 10 نفر

پیتزا مرغ و قارچ یکی از انواع پیتزاهای بسیار محبوب در سراسر جهان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۱ عدد
فلفل دلمه رنگی خرد شده۲ قاشق غذاخوری
قارچ۲۰۰ گرم
سیر۱ حبه
پیاز۱ عدد
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
سس کف پیتزا۱ قاشق غذاخوری
خمیر پیتزا۱ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه پیتزا قارچ و مرغ رستورانی ابتدا پیاز را به صورت ۴ قاچ خرد می کنیم، سپس به همراه سینه مرغ داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۱ لیوان آب و مقداری زردچوبه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا صبر می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند، پس از اینکه آب جوش آمد، کف های روی سطح آب را با یک قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم، سپس اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم نیمپز شود.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه گوشت مرغ نیمپز شد، آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، سیر را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم. سیر را در حدی تفت می دهیم که عطر آن خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مرغ خرد شده را اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه کرده و به همراه مرغ تفت می دهیم تا گوشت مرغ به خوبی سرخ شود. در همین حین قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا قارچ را به همراه نصف فلفل دلمه ای به تابه اضافه می کنیم و با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد از حرارت بیفتند و کمی خنک شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر پیتزا (آموزش درست کردن خمیر پیتزا در منزل) را درون قالب مخصوص پیتزا قرار می دهیم و آنرا با چنگال سوراخ می کنیم تا زیاد از حد پف نکند. سپس سس (روش درست کردن سس برای کف پیتزا) را روی خمیر می مالیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری پنیر پیتزا به صورت پخش روی سس می ریزیم، سپس مخلوط مرغ را روی مواد به صورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه روی مخلوط مرغ را با پنیر پیتزا به طور کامل پوشش می دهیم، سپس مقداری قارچ و فلفل دلمه ای روی پنیر پیتزا می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله پیتزا را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه به طور کامل بپزد. در پایان پخت، گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی پیتزا رنگ بگیرد، سپس پیتزا را به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 31 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.