طرز تهیه سالاد روسی

طرز تهیه سالاد روسی با مرغ طرز تهیه سالاد روسی با پیازچه سالاد روسی اصل طرز تهیه سالاد روسی با کلم سفید سالاد روسی با شوید و پیازچه طرز تهیه سالاد روسی قالبی

سالاد روسی از سالادهای خوشمزه و بی نظیر روسیه است که در همه کشورها طرفداران زیادی دارد و مواد تشکیل دهنده و نحوه آماده کردن مانند سالاد الویه ساده و سریع است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد روسی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ژامبون گوشتنصف پیمانه
هویج۱ عدد
خیارشورکمتر از نصف پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
سیب زمینی بزرگ۳ عدد
نخود فرنگی۱ پیمانه
ذرت۱ پیمانه
مواد لازم برای سس
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
ماست یونانی۴ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
شوید تازه خرد شده۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد روسی

مرحله اول

برای تهیه سالاد روسی خوشمزه ابتدا سیب زمینی‌ها را در یک ظرف با مقداری آب جوش روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت تقریبا ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا بپزند، بعد پوست آن‌ها را بگیرید و مکعبی و ریز خرد کنید.

مرحله دوم

بعد تخم مرغ‌ها را در یک ظرف با مقداری آب جوش روی حرارت متوسط بگذارید تا به مدت تقریبا ۱۰ دقیقه آب پز شوند و سپس پوست آن‌ها را بگیرید و مکعبی و ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم

هویج را تمیز بشورید و پوست بگیرید و بعد با مقداری آب جوش به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه بپزید تا نرم شود، سپس هویج را مکعبی و ریز خرد کنید و بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله چهارم

سپس ذرت را که بهتر است از ذرت مکزیکی استفاده کنید چون نرم‌تر و شیرین است با مقداری آب روی حرارت متوسط قرار دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد و پخته شود.

نکته: برای راحتی کار می‌توانید از کنسرو ذرت آماده استفاده کنید.

مرحله پنجم

بعد نخود فرنگی‌ها را هم به روش قبل در یک ظرف با مقداری آب روی حرارت متوسط به مدت ۵ دقیقه بجوشانید تا نرم و پخته شوند و سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ششم

حالا ژامبون گوشت یا مرغ را که به سلیقه و دلخواه خودتان انتخاب کرده اید ریز و مکعبی خرد کنید و خیارشورها را هم مانند آن‌ها ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله هفتم

در این مرحله در یک ظرف مناسب سیب زمینی، تخم مرغ، هویج، ذرت، نخود فرنگی، ژامبون گوشت و خیارشورها را بریزید و همه مواد را به آرامی با هم ترکیب کنید.

مرحله هشتم

در یک ظرف دیگر ماست یونانی را بریزید و سس مایونز را به آن اصافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند بعد سس خردل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا به خورد مواد رود.

مرحله نهم

سپس مقداری شوید تازه را بشورید و ریز خرد و ساطوری کنید و روی مواد سس بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند، سپس روغن زیتون را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دهم

وقتی که روغن زیتون کامل به خورد مواد سس رفت، آب لیمو ترش را با توجه به سلیقه و دلخواه خودتان به مقدار کافی به مخلوط سس اضافه کنید و هم بزنید تا بافت مخلوط یکدست شود.

مرحله یازدهم

بعد کمی مزه سس را بچشید و با توجه به ذائقه خودتان نمک و فلفل سیاه را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا طعم و عطر همه مواد کاملا با هم ترکیب شود.

مرحله دوازدهم

سپس در یک ظرف بزرگتر همه مواد سالاد را بریزید و بعد سس را به آن‌ها اضافه کنید و با قاشق کمی هم بزنید و بعد به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا به خورد سالاد برود.

مرحله سیزدهم

بعد از آن سالاد روسی آماده شده را از یخچال در بیاورید و در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ نعناع و شوید تازه تزئین کنید و به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.