طرز تهیه سالاد مرغ

طرز تهیه سالاد مرغ مجلسی طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو طرز تهیه سالاد مرغ و سیب زمینی طرز تهیه سالاد مرغ با شوید طرز تهیه سالاد مرغ ساده طرز تهیه سالاد مرغ رژیمی لاغری طرز تهیه سالاد مرغ و پیازچه طرز تهیه سالاد مرغ و کلم

سالاد مرغ یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱۰۰ گرم
قارچ۳۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
ذرت½ پیمانه
پیازچه۴ ساقه
 شوید۱ دسته کوچک
گشنیز۱ دسته کوچک
جعفری۱ دسته کوچک
مواد لازم برای سس
ماست یونانی۱ فنجان
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد مرغ

مرحله اول

برای تهیه سالاد مرغ مجلسی در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا آب پز شود.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را درون کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس گره می زنیم. در ادامه یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس تخم مرغ را درون آب می گذاریم و اجازه می دهیم تخم مرغ درون آب جوش بماند تا بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را می شوییم، سپس به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و قارچ را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد، سپس کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست تخم مرغ را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه قارچ پخته شده به سینه مرغ اضافه می کنیم. در ادامه پیازچه را به همراه شوید، جعفری و گشنیز می شوییم.

مرحله ششم

حالا سبزیجات را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه پیازچه را به به صورت ریز خرد می کنیم، سپس جعفری را به همراه شوید و گشنیز روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سبزیجات خرد شده را به همراه ذرت به سینه مرغ اضافه می کنیم. در ادامه سس سالاد مرغ را آماده می کنیم برای این منظور ابتدا سس مایونز را به همراه ماست درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا سس و ماست را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن ها یکدست شوند. در ادامه سس خردل را به همراه آب لیمو ترش تازه، سرکه بالزامیک، نمک و فلفل سیاه به سس و ماست اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله سس را به مواد سالاد اضافه می کنیم و سالاد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا مواد سالاد به صورت یکدست به سس آغشته شوند. در ادامه سالاد مرغ را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این مدت زمانی که مزه ها با هم ترکیب شدند سالاد را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه سالاد مرغ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.