طرز تهیه بادمجان سوخاری

طرز تهیه بادمجان سوخاری فیلیپینی طرز تهیه بادمجان سوخاری در فر بادمجان سوخاری با ماست بادمجان سوخاری نی نی سایت طرز تهیه سیب زمینی سوخاری بادمجان سوخاری رستورانی طرز تهیه بادمجان سوخاری با پنیر پیتزا

بادمجان سوخاری یک پیش غذای خوشمزه و ساده و مناسب پذیرایی و مهمانی است، نحوه پخت این پیش غذای لذیذ بسیار آسان و راحت است و با کمترین مواد در دسترس آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادمجان سوخاری در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ تا ۵ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
پودر سوخاریبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار کافی
پودر سیر، نعناع خشکبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان سوخاری

مرحله اول

برای تهیه بادمجان سوخاری خوشمزه در ابتدا بادمجان‌ها را تمیز بشورید و پوست بکنید، طوری که کلاهک بادمجان از آن جدا نشود، سپس روی آن برش های طولی دهید و بادمجان را به ۶ قسمت تقسیم کنید.

نکته: برش‌ها باید به شکلی باشد که هر ۶ قسمت از کلاهک آویزان باشند.

مرحله دوم

بعد بادمجان‌ها را داخل ظرف آب نمک قرار دهید، درب ظرف را ببندید و جسم سنگینی روی آن بگذارید تا به مدت نیم ساعت کاملا در آب نمک غوطه ور باشند و تلخی آن‌ها از بین برود.

مرحله سوم

سپس در ظرفی تخم‌مرغ‌ها را خوب بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بعد نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، نعناع خشک را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا به مقدار دلخواه زعفران را در مقدار کمی آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد تا عطر زعفران آزاد شود، بعد به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زعفران کاملا در ترکیب پخش شود.

مرحله پنجم

در ظرف دیگری آرد و نشاسته ذرت را با هم ترکیب کنید، بهتر است آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و در ظرف دیگری هم پودر سوخاری را بریزید.

مرحله ششم

بعد بادمجان‌ها را بعد از مدت گفته شده از آب نمک دربیاورید و آبکشی کنید و بدون این‌که خشک کنید در مخلوط آرد و نشاسته بغلتانید تا تمام سطح آن با آرد پوشانده شود.

مرحله هفتم

سپس بادمجان‌ها را در ظرف تخم مرغ و ادویه فرو کنید و کمی نگه دارید تا همه قسمت‌های آن با ادویه پوشانده شود، بعد از آن داخل پودر سوخاری کنید و خوب بغلتانید.

مرحله هشتم

بعد از آن یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مقدار کافی روغن در آن بریزید تا داغ شود، سپس بادمجان‌ها را که با آرد سوخاری پوشانده شده‌اند در روغن سرخ کنید.

مرحله نهم

بعد از اینکه یک طرف بادمجان سوخاری شد و رنگ آن طلایی رنگ شد، آن را برگردانید تا همه قسمت‌های بادمجان کاملا سوخاری شود، بعد از روی حرارت بردارید. در آخر بادمجان‌ سوخاری را در ظرف مناسب قرار دهید و اطراف آن سیب‌زمینی سرخ کرده بریزید و همراه با سس کچاب سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.