طرز تهیه میگو سوخاری

طرز تهیه میگو پفکی با دلستر طرز تهیه میگو سرخ شده طرز تهیه میگو سوخاری رستورانی میگو سوخاری بدون پودر سوخاری میگو سوخاری نواب میگو سوخاری به انگلیسی

میگو سوخاری یکی از انواع غذاهای پرطرفدار بین المللی است که می توانید آنرا به عنوان پیش غذا نیز سرو کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو سوخاری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۴۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
برگ بو۱ عدد
پیاز۱ عدد
آرد۱ پیمانه
پودر سوخاری۱ پیمانه
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۳ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع و نمکبه مقدار کافی
فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
مواد لازم برای سس تارتار
خیارشور۲ عدد کوچک
سس مایونز۱ پیمانه
پیازچه۱ ساقه
تخم‌ مرغ۱ عدد
سیر۱ حبه
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه میگو سوخاری

مرحله اول

برای تهیه میگو سوخاری خوشمزه در ابتدای کار یک برش کوچک پشت میگوها ایجاد کرده، سپس رگ های سیاه را از آنها جدا می کنیم. در ادامه میگوها را می شوییم و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شوند.

مرحله دوم

زمانی که میگوها کاملا خشک شدند، آنها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس به همراه برگ بو، آب لیمو ترش تازه، پودر سیر و مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا درون کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا میگوها را ماساژ می دهیم تا به مواد طعم دهنده آغشته شوند. در ادامه روی میگوها را با درپوش پوشانده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۴ ساعت درون یخچال استراحت کنند تا مزه ها به خورد آنها بروند.

مرحله چهارم

حالا سس تارتار را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار داده، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم تخم مرغ به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

در ادامه خیارشور را به همراه سیر به صورت ریز رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا پیازچه را به همراه جعفری شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه حاوی خیارشور اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه تخم مرغ را از قابلمه خارج کرده، سپس پوست آنرا جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه تخم مرغ رنده شده را به همراه آب لیمو ترش تازه به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا سس مایونز و سس خردل را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم، سپس به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا سس به مواد آغشته شود. در ادامه سس را درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله هشتم

پس از به اتمام رسیدن زمان استراحت میگوها، آنها را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه تخم مرغ و زعفران را درون یک کاسه مناسب اضافه کرده و هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود، سپس یک میگو را ابتدا درون آرد سفید قرار می دهیم.

مرحله نهم

زمانی که آرد سفید سطح میگو را پوشش داد، آنرا خارج کرده، سپس درون کاسه حاوی تخم مرغ قرار می دهیم. پس از اینکه سطح میگو به تخم مرغ آغشته شد، آنرا درون پودر سوخاری می غلطانیم تا سطح میگو را کاملا کاور کند.

مرحله دهم

در ادامه به همین ترتیب میگوها را آماده برای سرخ کردن می کنیم. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده، سپس به اندازه ای که میگوها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله یازدهم

پس از داغ شدن روغن، میگوها را درون روغن انداخته و اجازه می دهیم کاملا سرخ شوند. زمانی که میگوها کاملا سرخ شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه می دهیم روغن اضافی میگوها کاملا جذب دستمال شود، سپس آنها را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت سس تارتار را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و به همراه میگوها سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.