طرز تهیه سیب زمینی سوخاری

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری توپی طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی طرز تهیه سیب زمینی سوخاری بدون پودر سوخاری طرز تهیه سیب زمینی سوخاری در ماهیتابه طرز تهیه سیب زمینی سوخاری در فر طرز تهیه سیب زمینی سوخاری در توستر طرز تهیه سیب زمینی سوخاری رستورانی

سیب زمینی سوخاری یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های مختلفی درست می شود و به عنوان یک پیش غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی سوخاری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی سوخاری
سیب زمینی۲ عدد
تخم مرغ۱ عدد
دلستر تلخ۱ پیمانه
آرد سفید۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پودر سوخاریبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی سوخاری خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم، سپس به اندازه های یکسان به صورت خلالی خرد می کنیم. حالا سیب زمینی ها را درون یک کاسه حاوی آب سرد می ریزیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون آب بمانند تا نشاسته آنها خارج شده و ته نشین شود. در ادامه سیب زمینی ها را شسته و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. حالا دلستر تلخ را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه آرد را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شده و یک مایه نسبتا غلیظی حاصل شود. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه ای که سیب زمینی ها درون آن شناور بمانند روغن می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سیب زمینی های خلالی را ابتدا درون مایه دلستر فرو برده و خارج می کنیم، سپس درون پودر سوخاری می غلطانیم. حالا سیب زمینی ها را درون روغن انداخته و سرخ می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. حالا سیب زمینی های سرخ شده را از تابه خارج کرده و روی دستمال روغن گیری می گذاریم تا روغن اضافه آنها گرفته شود، سپس به همراه سس کچاپ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.