طرز تهیه مرغ سوخاری رستورانی

طرز تهیه مرغ سوخاری ساده خانگی طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری طرز تهیه مرغ سوخاری با ارد گندم طرز تهیه مرغ سوخاری با جو پرک طرز تهیه مرغ سوخاری در قابلمه طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر طرز تهیه مرغ سوخاری در فر طرز تهیه مرغ سوخاری رستورانی

مرغ سوخاری یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر کالری بین المللی است که نسبت به ذائقه خود می توانید آنرا با ادویه ها و چاشنی های بسیار متنوعی درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ سوخاری رستورانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

برای تهیه مرغ سوخاری رستورانی، ابتدا مجموعه‌ای از ادویه‌ها مانند پودر سیر، پودر پیاز، فلفل‌ها، آویشن، زردچوبه و نمک را در کاسه‌ای مخلوط کرده و با دو لیوان آب ترکیب می‌سازیم. قطعات مرغ به این محلول اضافه شده و برای چهار ساعت در یخچال می‌رود تا کاملاً طعم‌دار شود.

پس از آن، با استفاده از آرد گندم و آب یخ، مرغ‌ها را پولکی و آماده‌ی سرخ کردن می‌کنیم. در ظرفی عمیق، روغن مخصوص سرخ‌کردنی را گرم می‌کنیم، قطعات مرغ را در آن سرخ کرده و پس از دستیابی به رنگ طلایی، روغن اضافی آنها را می‌گیریم.

مواد لازم برای ۴ نفرمقدار مواد
کتف و ران کوچک مرغ۸ عدد
آرد گندم۲ لیوان
آب۴ لیوان
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ سوخاری رستورانی

مرحله ۱: تهیه مخلوط ادویه‌ها

برای تهیه مرغ سوخاری رستورانی ابتدا نصف پودر سیر، پودر پیاز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبه و نمک را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ۲ لیوان آب را اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ۲: مرینیت کردن گوشت مرغ

در این مرحله تکه های مرغ را به کاسه اضافه می کنیم، سپس درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم ادویه ها را به طور کامل جذب کند و طعم دار شود.

مرحله ۳: آماده‌سازی آرد و آب یخ

پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی طعم دار شد، کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس آرد گندم را داخل یک ظرف جادار می ریزیم. در ادامه در یک کاسه دیگر ۲ لیوان آب یخ می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم.

مرحله ۴: گرم کردن روغن برای سرخ کردن

در این مرحله در یک ظرف گود به اندازه ای روغن می ریزیم که مرغ ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی باستفاده کنیم، چون خیلی کم جذب مرغ سوخاری می شود و باعث تردتر شدن آن می شود.

مرحله ۵: تنظیم حرارت زیر روغن

ضمن اینکه در پایان می توانیم روغن سرخ کردنی را صاف کنیم و برای غذاهای دیگر استفاده کنیم. حالا ظرف حاوی روغن را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شده و به نقطه جوش برسد.

مرحله ۶: آماده‌سازی قطعات مرغ برای سرخ کردن

اگر روغن به خوبی داغ نشود، مرغ ها به خوبی پف نمی کنند. ضمن اینکه حرارت زیر روغن باید کم باشد تا مرغ ها مغز پخت شوند. در حین داغ شدن روغن تکه های مرغ را درون آرد می ریزیم و مانند شستن لباس می سابیم.

مرحله ۷: پولکی کردن سطح تکه‌های مرغ

وقتی به خوبی آغشته به آرد شدند، آنها را از آرد خارج می کنیم و داخل آب می اندازیم. چند بار این کار را انجام می دهیم تا روی گوشت مرغ حالتی پولکی از لایه آرد ایجاد شود، سپس درون روغن داغ می اندازیم و سرخ می کنیم.

مرحله ۸: نکاتی برای اندازه گوشت مرغ

نکته دیگری که باید ذکر شود، این این است که ما در این آموزش از تکه های کوچک مرغ استفاده کرده ایم که با سرخ شدن در روغن کاملا مغز پخت می شوند. اگر بخواهیم از تکه های بزرگ مثل سینه مرغ کامل استفاده کنیم، باید قبلا آنرا آبپز کنیم.

مرحله ۹: تهیه و سرو نهایی مرغ سوخاری

پس از اینکه تکه های گوشت مرغ به خوبی سرخ شدند و رنگ شان طلایی شد، آنها را روغن خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای یا درون توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان مرغ سوخاری را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 شهریور 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.