طرز تهیه جوجه فسنجونی

فیلم طرز تهیه جوجه فسنجونی جوجه فسنجونی نواب جوجه فسنجونی نی نی سایت طرز تهیه جوجه با رب انار و گردو جوجه فسنجونی در تابه جوجه کباب فسنجانی طرز تهیه مرغ فسنجونی جوجه فسنجونی کاله

جوجه فسنجونی از غذاهای اصیل و خوشمزه شمالی است که طعم ترش و ملس آن خیلی طرفدار دارد و به راحتی می‌توانید این غذای بی‌نظیر را درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه فسنجونی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد بزرگ
گردو آسیاب شده۱۰۰ گرم
رب انار ترش و ملس۵ قاشق سر خالی
کره۵۰ گرم
پیازیک عدد
نمک، فلفل و زعفرانبه مقدار دلخواه

طرز تهیه جوجه فسنجونی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب فسنجونی در ابتدا سینه مرغ را به شکل خلالی و به ضخامت ۲ بند انگشت برش دهید و در یک ظرف بزرگ قرار دهید و پیاز‌ها را که در تکه‌های بزرگ خرد کرده‌اید به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا رب انار را اول به دلخواه با مقداری آب جوش، آب لیمو یا آب نارنج رقیق کنید و سپس روی ترکیب مواد بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا طعم رب انار به خورد مرغ‌ها رود.

نکته: رب انار را به دلخواه و سلیقه خودتان، ترش، شیرین یا ملس و ترکیبی از هر دو استفاده کنید.

مرحله سوم

بعد گردوهای خرد شده را اضافه کنید، گردوها را خیلی ریز نکنید چون روغن پس می‌دهد، سپس نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کنید و همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم

حالا مقداری زعفران را در آب جوش بریزید و بگذارید تا دم بکشد و بعد به مواد اضافه کنید و خوب با همه مواد ترکیب کنید تا برش‌های مرغ طعم و رنگ زعفران را بگیرند.

مرحله پنجم

در این مرحله به دلخواه خودتان مقداری سبزی معطر گیلانی را تمیز بشورید و ریز خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر سبزی‌ها در مواد بپیچد.

نکته: سبزی معطر گیلان شامل چوچاق و خالواش است ولی اگر این سبزیجات محلی در دسترس نبود می‌توانید از نعناع، جعفری و گشنیز استفاده کنید.

مرحله ششم

بعد از این‌که همه مواد را با هم ترکیب کردید، تکه‌های مرغ را در ظرف زیر و رو کنید و درب ظرف را ببندید یا روی آن سلفون بکشید و بگذارید یک شب در یخچال استراحت کند.

مرحله هفتم

حالا تکه‌های مرغ نواری را رول کنید و داخل سیخ چوبی کنید، کف و دیواره‌های یک تابه را با کره یا روغن مایع چرب کنید، و سیخ‌های کباب را داخل تابه بچینید.

نکته: برش‌های مرغ را بدون سیخ هم می‌توانید در تابه بچینید و بپزید.

مرحله هشتم

بعد مقداری کره را هم به تابه اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد، می‌توانید مقداری از مایع مخلوط گردو، زعفران و رب انار را هم در تابه بریزید.

مرحله نهم

به دلخواه خودتان چند گوجه را برش دهید و در تابه دیگری با مقداری روغن و روی حرارت ملایم سرخ کنید، گوجه‌ها را در تابه جوجه‌ها هم می‌توانید بچینید.

مرحله دهم

وقتی یک طرف مرغ‌ها پخت و سرخ شد، در تابه را بردارید و سیخ‌ها را بچرخانید تا طرف دیگر هم سرخ شود، بعد از آن که هر دو طرف جوجه سرخ شد از روی حرارت بردارید.

نکته: سیخ‌های مرغ را روی منقل هم می‌توانید کباب کنید.

مرحله یازدهم

سیخ‌های جوجه فسنجونی را ظرف مناسب بچینید، یا از سیخ در بیاورید و تکه های جوجه را در ظرف قرار دهید و در کنار آن گوجه‌های سرخ شده و چند برگ سبزی را بچینید. در آخر جوجه فسنجونی را به همراه کته شمالی، زیتون و انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.