طرز تهیه جوجه کباب لری

طرز تهیه جوجه کباب لری , دستور پخت جوجه کباب لری

جوجه کباب لری یکی از انواع غذاهای سنتی لرستان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب لری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۱ کیلو گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
پیازچه۱ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
تره فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب لری

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب لری خوشمزه ابتدای کار سینه و ران مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازچه را به همراه تره فرنگی و جعفری می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی سبزی های معطر خارج شود و روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و به جوجه کباب اضافه می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس به جوجه کباب اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم و به صورت درشت خرد می کنیم، سپس به همراه نمک، فلفل سیاه، سس مایونز و روغن مایع به جوجه کباب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله جوجه ها را با مواد طعم دهنده ماساژ می دهیم تا مزه ها به خورد جوجه ها بروند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۷ تا ۸ ساعت درون یخچال استراحت کند تا جوجه ها مزه دار شوند.

مرحله پنجم

حالا پس از گذشت این زمان جوجه های مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس زعفران دم کرده را به همراه آب لیمو ترش تازه به آن اضافه می کنیم و مجددا اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان جوجه ها را از یخچال خارج می کنیم و به سیخ می کنیم. در ادامه زغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم، سپس سیخ ها را روی منقل می چینیم و اجازه می دهیم جوجه کاملا مغز پخت شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 31 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.