طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای دو نفره فیلم طرز تهیه جوجه کباب تابه ای طرز تهیه جوجه کباب در ماهیتابه رژیمی طرز تهیه جوجه کباب تابه ای آبدار کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی

جوجه کباب تابه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه خانگی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
ماست۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده½ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب تابه ای خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه مناسب ماست را اضافه می کنیم، سپس آب لیمو ترش تازه را به همراه زعفران دم کرده به ماست اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون ماست می ریزیم. در ادامه سینه مرغ را به قطعات یکسان خرد می کنیم، سپس به کاسه حاوی مخلوط ماست می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله نمک و فلفل سیاه را درون کاسه حاوی سینه مرغ می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مرغ مزه دار شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مرغ استراحت کند تا کاملا مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینه های مرغ را درون تابه قرار می دهیم و به صورت یکدست سرخ می کنیم. بسته به سلیقه می توانیم جوجه ها را به سیخ چوبی بکشیم، سپس درون تابه قرار بدهیم و اجازه بدهیم کاملا سرخ و طلایی شوند.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که یک طرف جوجه ها کاملا سرخ شد، آنها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر جوجه ها نیز  سرخ و طلایی شود. در آخر جوجه کباب را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.