طرز تهیه تپسی کباب

طرز تهیه تپسی کباب , دستور پخت تپسی کباب ترکیه

تپسی کباب ترکیه یکی از انواع غذاهای محبوب و بی‌نظیر ترکیه‌ای است که شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و با سس گوجه فرنگی طبخ می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تپسی کباب ترکیه در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر تازه با برگ۲ عدد
جعفری خرد شده۳ قاشق غذاخوری
بادمجان۶ عدد قلمی
پوره گوجه فرنگی۲ پیمانه
غورهبه مقدار دلخواه
نمک، فلفل و زردچوبه و ادویه دلخواهبه مقدار لازم

طرز تهیه تپسی کباب ترکیه

مرحله اول

برای تهیه تپسی کباب خوشمزه در ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده کنید و کنار بگذارید، حالا سیرهای تازه را همراه با برگ آن ریز خرد کنید و به مقدار لازم جعفری را نیز خوب خرد و ساطوری کنید.

مرحله دوم

حالا گوشت چرخ کرده را با پیاز و سیر و جعفری خرد شده مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا کاملا با هم ترکیب شوند، نمک، فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید و دوباره ورز دهید.

نکته: مقدار و نوع ادویه‌ها به دلخواه و سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرحله سوم

بهتر است روی ظرف مخلوط مواد گوشت چرخ‌کرده سلفون بکشید و چند ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کنند، و طعم مواد در هم ترکیب شود.

مرحله چهارم

بعد از آن مقداری از مواد را بردارید و با دست به شکل کتلت تپل فرم دهید و هر دو طرف را در تابه‌ای که روغن ریخته‌اید و داغ شده است روی حرارت ملایم خوب سرخ کنید.

مرحله پنجم

حالا بادمجان‌ها را تمیز شسته و پوست بکنید و به شکل ورقه‌ای و طولی برش دهید و برای مدتی در آب نمک قرار دهید تا تلخی آن‌ها گرفته شود بعد آبکشی کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

مرحله ششم

بادمجان‌ها را که آب اضافی آن‌ها خوب خشک شده است در تابه همراه با مقدار کافی روغن و روی حرارت ملایم سرخ کنید، بعد بادمجان‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

مرحله هفتم

حالا در یک تابه مقداری کره بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود و یک قاشق سرپر رب گوجه فرنگی را در آن تفت دهید تا رنگ آن باز شود.

نکته: استفاده از رب گوجه فرنگی به دلخواه است و می‌توانید از آن استفاده نکنید.

مرحله هشتم

بعد پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا خوشرنگ شود، حالا گوشت‌ها و بادمجان‌های سرخ شده را هم اضافه کنید و به آرامی با هم ترکیب کنید.

نکته: گوجه فرنگی را با رنده ریز یا میکسر به شکل پوره دربیاورید.

مرحله نهم

حالا نصف فنجان آب جوش را به مواد اضافه کنید و درب تابه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بادمجان‌ها و گوشت‌ها کم‌کم بپزند و به روغن بیفتند.

مرحله دهم

بعد از آن در یک تابه کوچک مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری غوره و گوجه گیلاسی را در آن تفت دهید و به ترکیب مواد اضافه کنید.

مرحله یازدهم

حدودا ده دقیقه دیگر اجازه دهید تا تپسی کباب پخته شود، بعد از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب بکشید و کمی جعفری خرد شده روی آن بپاشید. در آخر تپسی کباب ترکیه را با کته و ته دیگ زعفرانی، ترشی، سالاد و انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 21 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.