طرز تهیه آدانا کباب

فیلم طرز تهیه آدانا کباب طرز تهیه اسکندر کباب طرز تهیه کباب کوبیده ترکی طرز تهیه آدانا کباب مرغ آدانا کباب تبریز عکس آدانا کباب طرز تهیه کباب بناب آدانا کباب اصفهان

آدانا کباب یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که اصالت آن متعلق به شهر آدانا می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آدانا کباب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز متوسط۴ عدد
فلفل سبز۶ عدد
فلفل کاپیا۱ عدد
رب فلفل۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
زیره۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز و فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
روغن دنبه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آدانا کباب

مرحله اول

برای تهیه آدانا کباب خوشمزه ابتدای کار گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم. در ادامه فلفل سبز و فلفل کاپیا را می شوییم و درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا کاملا مخلوط شود، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه رب فلفل، فلفل قرمز، فلفل سیاه، آرد سوخاری، نمک و زیره به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس با دست ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا روغن دنبه را به مواد کباب اضافه می کنیم و مجددا با دست ورز می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت مواد کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا به اندازه یک نارنج از مواد کباب بر می داریم، سپس در دست ورز می دهیم و روی سیخ چوبی فیکس می کنیم. در ادامه سیخ های چوبی را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس سینی را درون فر می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم کباب درون فر بماند تا کاملا بپزد. در صورت نبود فر زغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم، سپس کباب ها را روی سیخ فلزی فیکس می کنیم و روی حرارت زغال ها قرار می دهیم.

مرحله هشتم

زمانی که یک طرف کباب ها کاملا پخته شد، سیخ ها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر نیز کاملا بپزد. در صورت پخت کباب ها در فر آنها را پس از گذشت ۳۰ دقیقه از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت می توانیم برای خوشمزه تر شدن کباب آدانا مقداری کره را ذوب کنیم و آن را با کمک برس روی کباب ها بمالیم. در آخر این کباب خوشمزه را به همراه گوجه فرنگی، نان تازه، دوغ و فلفل سبز سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 20 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.